Zagraniczni influencerzy przyjechali do Polski, żeby ją promować!

Zagraniczni influencerzy przyjechali do Polski, żeby ją promować!

Jeśli można kogoś nazwać prawdziwym influencerem, to na pewno jest to Krzysztof Gonciarz. Między innymi dlatego, że w zeszłym roku odwiedził on Izrael w ramach akcji promocyjnej tego kraju i wspominał wtedy, że Polska również mogłaby zorganizować taki pobyt w naszym kraju dla znanych YouTuberów z innych części świata. I tak też się w rzeczywistości stało.


Trudno określić czy słowa Krzysztofa miały jakiś wpływ na zaproszenie ośmiu zagranicznych twórców do Polski, jednak najważniejszy jest efekt. A jest on taki, że do Polski przyjechali: Louis Cole z Wielkiej Brytanii (kanał FunForLouis), Alan Estrada z Meksyku (Alanxelmundo), Kanadyjczyk Christian LeBlanc (Lost LeBlanc), bracia Marko i Alex Ayling z Nowej Zelandii (Vagabrothers), Hiszpan Pau Clavero (Clavero), Conner Sullivan z USA i mieszkająca w Tokio Angela An (InternationallyMe). Ich wspólny zasięg to co najmniej 11 milionów internautów.

Przyjechali oni do Polski w ramach akcji influencer marketingowej #VisitPoland, która ma na celu wypromować nasz kraj jako atrakcyjny turystycznie cel podróży. Akcja jest przygotowana przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki ze wsparciem technologicznym Google Polska i traktowana jest jako promocja na 100-lecie odzyskania niepodległości.

Pierwsze filmy już się pojawiają, a kolejne na kanałach wyżej wymienionych twórców mają pojawiać się aż do września. Poniżej film od Luisa Cole'a z Wielkiej Brytanii, który odwiedził zamek w Niedzicy i wspiął się na Kasprowy Wierch:



Według redakcji Wirtualnemedia Polska Organizacja Turystyczna ma wydać na kampanię od 700 do 800 tysięcy złotych. Robert Andrzejczyk, prezes POT, powiedział, że każdy z influencerów był w Polsce od pięciu do czternastu dni - w zależności od wielkości danego kanału i jakości publikowanych treści. Dodaje, że przy wyborze influencerów zwracano uwagę na zasięg, ale także na artyzm i jakość materiałów, by były one jak najlepsze.

Bardzo nas to cieszy, że Polska promowana jest w tak nowoczesny sposób. Jak dobrze wiemy taka promocja kraju jest bardzo efektowna i efektywna, dlatego trzymamy kciuki za powodzenie akcji #VisitPoland!

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.