Jeśli można kogoś nazwać prawdziwym influencerem, to na pewno jest to Krzysztof Gonciarz. Między innymi dlatego, że w zeszłym roku odwiedził on Izrael w ramach akcji promocyjnej tego kraju i wspominał wtedy, że Polska również mogłaby zorganizować taki pobyt w naszym kraju dla znanych YouTuberów z innych części świata. I tak też się w rzeczywistości stało.
Trudno określić czy słowa Krzysztofa miały jakiś wpływ na zaproszenie ośmiu zagranicznych twórców do Polski, jednak najważniejszy jest efekt. A jest on taki, że do Polski przyjechali: Louis Cole z Wielkiej Brytanii (kanał FunForLouis), Alan Estrada z Meksyku (Alanxelmundo), Kanadyjczyk Christian LeBlanc (Lost LeBlanc), bracia Marko i Alex Ayling z Nowej Zelandii (Vagabrothers), Hiszpan Pau Clavero (Clavero), Conner Sullivan z USA i mieszkająca w Tokio Angela An (InternationallyMe). Ich wspólny zasięg to co najmniej 11 milionów internautów.
Przyjechali oni do Polski w ramach akcji influencer marketingowej #VisitPoland, która ma na celu wypromować nasz kraj jako atrakcyjny turystycznie cel podróży. Akcja jest przygotowana przez Polską Organizację Turystyczną oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki ze wsparciem technologicznym Google Polska i traktowana jest jako promocja na 100-lecie odzyskania niepodległości.
Pierwsze filmy już się pojawiają, a kolejne na kanałach wyżej wymienionych twórców mają pojawiać się aż do września. Poniżej film od Luisa Cole'a z Wielkiej Brytanii, który odwiedził zamek w Niedzicy i wspiął się na Kasprowy Wierch:
Według redakcji Wirtualnemedia Polska Organizacja Turystyczna ma wydać na kampanię od 700 do 800 tysięcy złotych. Robert Andrzejczyk, prezes POT, powiedział, że każdy z influencerów był w Polsce od pięciu do czternastu dni - w zależności od wielkości danego kanału i jakości publikowanych treści. Dodaje, że przy wyborze influencerów zwracano uwagę na zasięg, ale także na artyzm i jakość materiałów, by były one jak najlepsze.
Bardzo nas to cieszy, że Polska promowana jest w tak nowoczesny sposób. Jak dobrze wiemy taka promocja kraju jest bardzo efektowna i efektywna, dlatego trzymamy kciuki za powodzenie akcji #VisitPoland!
Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.