Z YouTube Premium korzysta już 80 mln użytkowników

Z YouTube Premium korzysta już 80 mln użytkowników

YouTube poinformowało o popularności swojego płatnego abonamentu Premium. Okazuje się, że przez ostatni rok subskrypcję zdecydowało się opłacić dodatkowe kilkadziesiąt milionów osób - ogólny wynik również robi wrażenie.


YouTube od dłuższego czasu oferuje możliwość miesięcznej dopłaty w zamian za dostęp do szeregu benefitów. Premium oferuje przede wszystkim możliwość oglądania filmów bez jakichkolwiek reklam. To główny benefit - liczba wyświetlanych spotów potrafi czasami przytłoczyć.

Poza tym abonenci mogą liczyć na dostęp do usługi Music czy specjalnego trybu Picture-in-Picture. Oczywiście nie można zapominać o opcji odtwarzania materiałów audio/wideo w tle przy zablokowanym ekranie. Nic więc dziwnego, że sporo osób decyduje się na wydanie kilkudziesięciu złotych.

Źródło: YouTube


Okazuje się, iż mówimy o naprawdę pokaźnej grupie konsumentów. YouTube poinformowało właśnie, że około 80 mln użytkowników decyduje się obecnie na regularne opłacanie Premium. Podobnym rezultatem może pochwalić się chociażby platforma HBO Max.

Jeśli zaś chodzi o dynamikę wzrostu, to we wrześniu ubiegłego roku YouTube chwaliło się wynikiem na poziomie 50 mln subskrybentów. Łatwo więc obliczyć, iż w przeciągu kilkunastu miesięcy liczba ta wzrosła o około 30 milionów. Robi wrażenie.

Oczywiście wszystko to nieco blednie w momencie, kiedy zerkniemy na to, ile osób ogólnie korzysta z popularnego serwisu. Według najnowszych szacunków jest to blisko 2,6 mld internautów, więc zaledwie 3 procent z nich stwierdziła, że wydanie pieniędzy na brak reklam będzie świetnym pomysłem.

YouTube jest jednak niezwykle dumne ze swojego osiągnięcia i bez precedensu nazywa je ogromnym sukcesem.

 

Opłacacie abonament Premium? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.