YouTuberzy wspierają kampanię

YouTuberzy wspierają kampanię "Polska zamienia się w słuch"!

Dla większości ludzi ostatnia niedziela września każdego roku, nie jest niczym specjalnym, ale dla pewnej grupy osób jest to jednak dzień wyjątkowy. Właśnie wczoraj obchodzony był Międzynarodowy Dzień Głuchych, którego głównym celem jest zwrócenie uwagi polityków, opinii publicznej i mediów na wszelkiego rodzaju kwestie dotyczące osób niesłyszących na całym świecie. Nawet niektórzy twórcy YouTube nie mogli przejść obok tego obojętnie i postanowili wesprzeć kampanię Polska zamienia się w słuch.


Mijając na co dzień tyle osób, przechodząc koło nich kompletnie obojętnie, nie jesteśmy w stanie stwierdzić, czy każda z nich na pewno miała tyle szczęścia, co my, i również potrafi usłyszeć wszystkie dźwięki, które ją otaczają. Głusi, na pierwszy rzut oka, niczym się od nas nie różnią. Dopiero wtedy, kiedy w grę wchodzi próba porozumienia się lub zrozumienia przez nią komunikatów słuchowych dochodzących z zewnątrz, jesteśmy w stanie stwierdzić jej niepełnosprawność. Problemy, prawa, osiągnięcia życiowe, czy obawy przed dyskryminacją osób głuchych są zazwyczaj kwestią mniej istotną, często pomijaną, głównie ze względu na to, że są oni mniejszością na tle reszty społeczeństwa. Chcąc zwrócić ogólną uwagę ludzi na wymienione wyżej kwestie, powstała kampania Polska zamienia się w słuch, której oficjalny spot możecie obejrzeć poniżej.




W serwisie YouTube zaczęły pojawiać się materiały dotyczące języka migowego, którym posługują się osoby głuche. Jeden z tego typu filmów nagrała Emce. Twórczyni YouTube przeprowadziła wywiad z Iwoną Cichosz, która jest osobą niesłyszącą, a dodatkowo, w niedługim czasie po nagraniu, została również Miss Świata Głuchych. Opowiadała ona m.in. o PJM, czyli Polskim Języku Migowym, czym się on charakteryzuje oraz w sposób krótki i konkretny przedstawiła widzom Emce świat osób niesłyszących. Co ciekawe, zwróciła ona uwagę twórczyni YouTube, gdy użyła słowa „głuchoniemi”. Powiedziała, że czuje się wtedy tak, jakby nie miała języka, a to określenie wyszło już z użytku i zostało zastąpione wyrazem „głusi”. Podkreśliła też, że czuje się dumna z tego, kim jest i powinno się mówić o niej wprost, a nie używać odpowiedniego nazewnictwa i uważać na każdy gest skierowany w jej stronę. Zobaczcie to sami!




Swoje wsparcie dla kampanii okazały także Beksy, które pod koniec swojego najnowszego materiału, nagranego wspólnie z Olą Żuraw, przedstawiły sytuację i opowiedziały o Międzynarodowym Dniu Głuchych. Dodatkowo wszystko, co mówiły, zostało przetłumaczone na język migowy, którym w prawym dolnym rogu ekranu posługiwała się Nadia.




A czy Wy wiedzieliście wcześniej o istnieniu Międzynarodowego Dnia Głuchych? Również wspieracie kampanię Polska zamienia się w słuch? Piszcie w komentarzach!


Redakcja

Redakcja portalu APYnews.pl

Trwa charytatywny stream Ja,Paczka - zebrano już ponad 50 tysięcy złotych!

Krzysztof Gonciarz wystawi na WOŚP niezwykle wartościowy przedmiot!

Snapchat wypuszcza narzędzie do samodzielnego tworzenia animacji

Charytatywny stream Ekipy Fantasy wystartował! Do 15 zebrali ponad 10 tysięcy złotych

Ile rozmów dziennie prowadziliśmy? Podsumowanie Messengera w 2017 roku

Tajemnicze zmiany na kanale Boxdela. Co mogą oznaczać?