Polscy YouTuberzy w ważnej kampanii społecznej - MOVEMBER

Polscy YouTuberzy w ważnej kampanii społecznej - MOVEMBER

Wraz z początkiem nowego miesiąca, rozpoczęła się 5. już edycja akcji Movember w Polsce. Ma ona na celu zwiększanie świadomości na temat chorób nowotworowych wśród mężczyzn. Inicjatywę wspierają polscy YouTuberzy.


Nazwa akcji nie jest przypadkowa. Movember bierze swą nazwę od angielskiego tłumaczenia obecnie trwającego miesiąca. Właśnie w listopadzie odbywa się kampania, podczas której mężczyźni zapuszczają wąsy, aby zachęcić innych do rozmowy na temat raka jąder i prostaty. Organizatorzy mają na celu nie tylko zwiększyć świadomość dotyczącą tych chorób, ale także zachęcić do regularnych badań, dbania o swoje zdrowie i przełamania tematu tabu.

Oprócz wymienionych wartości, twórcy kampanii zorganizowali darmowe badania USG jąder jak i badania poziomu PSA, czyli tzw. markera nowotworowego prostaty. Odbędą się one w aż 6 miastach Polski w dniach od 2 listopada do 2 grudnia. Ich organizacja wiążę się z pewnym kosztami, stąd twórcy prowadzą zbiórkę na Patronite, a sklep Mustache.pl przy współpracy z Cyber Marianem wypuścił serię nowych koszulek nawiązujących do akcji, z których dochód przekazany zostanie właśnie na ten cel.




Wśród ambasadorów akcji znajdują się polscy YouTuberzy - Cyber Marian oraz Chwytak. Pierwszy z nich opublikował w ostatnich dniach nową wersję znanego hitu "Wąs Wąs Wąs" nazywając go "JAJA COVEREM". W utworze gościnnie wystąpił Chwytak.



Warto także wspomnieć, że powyższy klip został częściowo wyemitowany podczas serwisu stacji TVN24. W wiadomościach wspomniano o samej kampanii, jej celach, a także o udziale polskich YouTuberów.



 




Wyświetl ten post na Instagramie.




 

Mówią o naszej akcji #MOVEMBER @chwytakwiktor @wojtekszumanski @mintusy.pl Robimy to dla jaj!


Post udostępniony przez Cyber Marian (@cybermarianpl)






Więcej o całej kampanii oraz o datach organizowanych badań przeczytasz klikając tutaj.

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.