YouTube z reklamami od innych pośredników

YouTube z reklamami od innych pośredników

Google zezwoli na umieszczanie reklam na YouTube przez platformy pośredników. Teraz jest to możliwe wyłącznie za pomocą wewnętrznego narzędzia Ad Manager, co niezbyt spodobało się organom Unii Europejskiej.


Komisja Europejska od pewnego czasu prowadzi dochodzenie w sprawie łamania zapisów ustawy antymonopolowej przez amerykański koncern Google. Chodzi tu głównie o prowadzoną przez niego politykę reklamową, która wymusza na reklamodawcach korzystanie z jednego narzędzia jeśli chcą oni umieszczać swoje treści na platformie YouTube.

Jeśli gigant nadal uważałby, że nie ma nic w tym złego i nie wykonał żadnego kroku w kwestii złagodzenia wewnętrznych przepisów, to wszystko wskazuje na to, iż nałożona zostałaby na niego kara grzywny. Mówimy tu o 10 procentach od rocznego przychodu, który wyniósł 257 miliardów dolarów. Google musiałoby oddać więc sporo pieniędzy.

Co prawda dochodzenie się nie zakończyło i nie wiadomo czy firma zostałaby ukarana, ale najnowsze doniesienia pozwalają sądzić, że Google niezbyt chce płacić i woli dostosować się od wymagań. Reuters informuje o planach dopuszczenia zewnętrznych platform dystrybucji reklam na YouTube.

Pozwoli to reklamodawcom na korzystanie z przystępniejszych narzędzi, korzystniejszych stawek i przede wszystkim - umieszczanie większej liczby reklam. Na razie jednak szczegółów w tej kwestii brak. Wszystko jednak wskazuje na to, że powinniśmy przygotować się na pewne zmiany.

 

Irytuje Was liczba reklam na YouTube? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.