YouTube wykorzysta więcej danych osobowych

YouTube wykorzysta więcej danych osobowych

Google postanawia poszerzyć zakres działania istniejących algorytmów tak, aby reklamy wyświetlane na filmach w platformie YouTube były jeszcze lepiej dopasowane do preferencji konkretnego użytkownika. Niestety, nie obędzie się bez jeszcze większej ingerencji w jego dane osobowe.


Diya Jolly (dział ds. monetyzacji filmów w YouTube) zapowiedziała parę zmian w kwestii polityki reklamowej serwisu. Zainicjowana zostanie przede wszystkim technologia mająca na celu dobieranie reklam do indywidualnych zainteresowań użytkowników - do tej pory marki korzystać mogły tylko i wyłącznie z wyszukiwań w Google. Teraz dojdą do tego wyniki w Google Maps czy lista zainstalowanych aplikacji na telefonie.
Producent zimowych ubrań będzie mógł dotrzeć do osób, które szukają tematów zwianych z nartami, spędzają czas w kurortach narciarskich lub ściągają aplikację do obsługi wyciągów narciarskich ~ Diya Jolly

Reklamodawcom udostępniony zostanie tzw. "Director Mix", czyli usługa pozwalająca na automatyczne generowanie dopasowanych reklam z dostarczonych materiałów. Do bazy przesyłane będą przeróżne treści, a system tworzyć będzie z nich mnóstwo odpowiadających im reklam tak, aby dotrzeć do jak największej liczby grup poszczególnych odbiorców.



Zdaje się, że Google stara się szpiegować użytkowników w coraz większym stopniu. Robi się to o tyle przerażające, że wszyscy z nas mają ten fakt w świadomości, ale nic nie możemy z tym zrobić.

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.