YouTube wstrzymuje targetowane reklamy pod wideo z dziećmi

YouTube wstrzymuje targetowane reklamy pod wideo z dziećmi

YouTube od pewnego czasu ma spore problemy jeśli chodzi o treści z udziałem dzieci, które pojawiają się na platformie. Wskutek wielu kontrowersji zdecydowano się na chociażby wyłącznie komentarzy pod materiałami, gdzie występują osoby nieletnie oraz ograniczenie ich zasięgu. Teraz serwis idzie o krok dalej.


Zaledwie miesiąc temu Google doszło do porozumienia z Federalną Komisją Handlu i zdecydowało się zapłacić grzywnę w wysokości "wielu milionów dolarów". Nie wiadomo dokładnie jakie były warunki umowy, ale możemy domniemywać, że opisywane własnie obostrzenia są jednym z nich.

YouTube zamierza bowiem wstrzymać ukierunkowane reklamy wyświetlane do tej pory pod materiałami przeznaczonymi dla dzieci lub takimi, gdzie owe osoby nieletnie występowały. Co oznacza ta zmiana?

Przede wszystkim mniejsze zainteresowanie reklamodawców treściami dla dzieci oraz niższe zarobki kanałów tworzących tego typu materiały. Ogólnie rzecz biorąc - oczekiwać możemy zmniejszonych zasięgów klipów z nieletnimi. Wszystko po to, by uchronić najmłodszych i zadbać o ich prywatność.



To jednak nie koniec. Pojawiły się propozycje przeniesienia WSZYSTKICH materiałów z udziałem dzieci na platformę YouTube Kids, ale zarówno YouTube, jak i internetowi twórcy wypowiedzieli się w tej sprawie jednogłośnie - tak drastyczny krok mógłby spotkać się z krytyką na ogromną skalę.

W tym wszystkim pojawia się jeszcze jeden problem. Klasyfikacja filmów jako tych "dla dzieci" nie jest do końca znana i tak naprawdę nikt nie wie, co musi zawierać materiał, by mógł trafić do właśnie takiej kategorii. Przed zespołem YouTube więc jeszcze dużo pracy, by sprostać wszystkim oczekiwaniom.

Źródło: Bloomberg

avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.