YouTube wprowadza zakupy do Shortsów

YouTube wprowadza zakupy do Shortsów

YouTube już niedługo pozwoli twórcom na zamieszczanie linków do sklepów w materiałach Shorts. To kolejny sposób na monetyzację treści proponowany przez Google.


YouTube regularnie testuje nowe funkcje mające na celu zachęcenie influencerów do publikacji najważniejszych treści za pośrednictwem właśnie tej platformy. Ostatnio mamy do czynienia z dosyć pokaźnymi inwestycjami w popularny format Shorts.

Okazuje się, że już niedługo stanie się on niejako platformą zakupową. Zdecydowano się bowiem rozpocząć testy specjalnego programu partnerskiego, w ramach którego twórcy będą mogli zarabiać na prowizji od każdego kupionego produktu poleconego za pośrednictwem Shorts.

Źródło: YouTube


Wszystko bowiem polegać będzie na sprzedaży afiliacyjnej. Influencer będzie mógł zamieścić stosowny tag lub link kierujący do konkretnego sklepu bądź produktu. Jeśli widz zdecyduje się na skorzystanie z tej propozycji, to twórca na tym skorzysta.

Rzecznik platformy YouTube skomentował nowość w następujący sposób (podajemy za portalem wirtualnemedia.pl):
Jesteśmy głęboko przekonani, że YouTube to najlepsze miejsce dla twórców do budowania biznesu, a zakupy są tego częścią – w tym celu eksperymentujemy z programem partnerskim, który umożliwia twórcom zarabianie na zakupach polecanych produktów w ich długie filmy i Shorts.

Tego typu sposób monetyzacji będzie jednak na samym początku dostępny wyłącznie na terenie wybranych państw. Na liście znalazły się Stany Zjednoczone, Indie, Brazylia, Kanada oraz Australia.

Planowane jest zwiększenie zasięgu funkcji "w najbliższym czasie", lecz szczegóły nie zostały jeszcze przekazane. Warto więc uzbroić się w cierpliwość.

 

Korzystacie z Shorts? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.