YouTube wprowadza reklamy z autoodtwarzaniem na ekrany telewizorów

YouTube wprowadza reklamy z autoodtwarzaniem na ekrany telewizorów

YouTube w wersji na telewizory oferował do tej pory dwa rodzaje reklam - wyświetlane przed oraz w trakcie materiału wideo. Wszystko wskazuje na to, że już niedługo pojawią się w tym aspekcie spore zmiany.


Testowany jest bowiem nowy format spotów reklamowych, które wyświetlać się będą na stronie startowej platformy. I nie chodzi tu o małe miniaturki nieprzeszkadzające w komfortowym korzystaniu z YouTube, ale reklamy zajmujące cały ekran.

Po włączeniu aplikacji na telewizory już niedługo użytkownicy zobaczą mniej więcej coś takiego:

Źródło: Google


W ten sposób "prawdziwe" treści znajdą się nieco niżej i będzie trzeba przewijać stronę startową. To jednak nie koniec. Reklama wyświetlać się będzie automatycznie, a po kilku sekundach braku aktywności zostanie otworzona na pełnym ekranie.

Nie trzeba chyba dopowiadać, że na tego typu zabiegu ucierpi nie tylko swoboda użytkowania, ale też cenny transfer danych. Osoby posiadające ograniczony pakiet będą dodatkowo zirytowane.

Źródło: Google

avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.