YouTube wprowadza nowy format reklam

YouTube wprowadza nowy format reklam

W ostatnich dniach YouTube postanowił oficjalnie wprowadzić nowy format reklam. Umożliwia on dodanie odnośników do reklamy, które przekierowują nie tylko na stronę reklamodawcy, ale bezpośrednio na podstronę konkretnego produktu marki. 


Pogłoski o dodaniu nowej funkcji krążyły już od wielu miesięcy, kiedy to przeprowadzane były jej pierwsze testy. Ostatecznie to właśnie teraz, YouTube zdecydował na wprowadzenie nowego formatu reklam w wybranych regionach, by następnie zmiany wprowadzić je globalnie. Jak pisze Nicky Rettke - dyrektorka ds. zarządzania produktem oraz Google Ads na YouTube, funkcja została wprowadzona właśnie teraz, w związku z ponownym otwarciem wielu firm po kryzysie związanych z pandemią koronawirusa i chęcią pomocy przy zbieraniu nowych zamówień od klientów.

Nowy format reklam polega na przedstawieniu zdjęć produktów, które wyświetlane są podczas oglądania materiału na YouTube. Pod filmem, w czasie trwania reklamy, pojawia się zestaw banerów ze zdjęciami wybranych przez reklamodawcę produktów, ich ceną oraz odnośnikiem do sklepu internetowego marki.



Interaktywna forma reklamy nie dotyczy jedynie spotów, które wyświetlane są na odtwarzanych materiałach. YouTube dodał także możliwość wyświetlania reklam wideo wraz z odnośnikiem do strony reklamodawcy na stronie głównej aplikacji mobilnej serwisu.



Co sądzicie o nowych formatach reklam na YouTube? Dajcie znać w komentarzach!

Źródło: Google

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.