YouTube testuje linki odsyłające do sprzedaży wybranego produktu

YouTube testuje linki odsyłające do sprzedaży wybranego produktu

YouTube przyzwyczaił nas do regularnego testowania nowości, które w dalszej kolejności bardzo często wprowadzane są w serwisie. Teraz Google przy pomocy najpopularniejszej platformy wideo świata chce zwiększyć swoje znaczenie w branży ecommerce. 


O pierwszych próbach giganta w tym sektorze usłyszeliśmy już w zeszłym roku przy okazji startu platformy sprzedażowej Google Express. Ta dostępna jest w Stanach Zjednoczonych, ale śmiało można powiedzieć, że to dopiero jej początki. Planem na jej rozwój jest natomiast YouTube, który ma posłużyć do linkowania produktów dostępnych w sklepie. Jak ma to wyglądać?



Google zamierza wprowadzić specjalne linki pod materiałami wideo, które przedstawiają wybrany produkt. Utworzone linki będą odsyłały bezpośrednio do sklepu Google. Testy tej funkcji ruszyły w ostatnich dniach w Stanach Zjednoczonych, gdzie użytkownicy mogli znaleźć odnośniki do produktów pod filmami Nike. Taka forma reklamy może okazać się dobrym sposobem na zwiększenie przychodów od reklamodawców z YouTube, a także dodatkową możliwością promowania własnych produktów Google, takich jak chociażby "Pixel" czy głośniki "Home".

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.