YouTube testuje automatyczne wykrywanie przedmiotów

YouTube testuje automatyczne wykrywanie przedmiotów

YouTube poinformował o rozpoczęciu testów nowej funkcji. Ma ona wykrywać przedmioty znajdujące się w filmach i wskazywać sklepy, w których można je kupić. Pojawią się także sugestie podobnych materiałów.


Algorytm obecny na YouTube do tej pory rekomenduje nam materiały podobne do tych, które zdążyliśmy już obejrzeć. Jak się okazuje, niedługo wpływ na ukazywane sugestie nieco się rozszerzy.

Na oficjalnej stronie platformy pojawiła się bowiem wzmianka o testowaniu systemu "automatycznego wykrywania przedmiotów". Ma on analizować filmy pod kątem obecności wybranych produktów i wskazywać użytkownikom miejsca, gdzie mogą je zakupić.

Źródło: Google


Dodatkowo pojawią się propozycje innych klipów, gdzie zobaczyć możemy takie same - lub podobne - przedmioty. Jak dowiadujemy się z opisu funkcji:
Eksperymentujemy z nową funkcją, która wyświetla listę produktów wykrytych w niektórych filmach, a także produkty powiązane. Funkcja pojawi się pomiędzy polecanymi filmami, zaraz pod odtwarzaczem wideo. Celem jest pomoc użytkownikom w przeglądaniu większej liczby filmów i informacji o tych produktach w YouTube.

Na razie jednak zasięg nowości ograniczony do mieszkańców Stanów Zjednoczonych. Jeśli funkcja się sprawdzi, to zapewne skorzysta z niej pokaźniejsze grono użytkowników.

 

Co sądzicie o zapowiedzianym systemie? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.