YouTube staje się coraz bardziej popularny na telewizorach

YouTube staje się coraz bardziej popularny na telewizorach

Jeszcze kilka lat temu, platformy takie jak YouTube przeglądało się w większości przy użyciu komputerów stacjonarnych czy laptopów. Dziś, w dobie szerokiej dostępności zaawansowanych technologicznie smartfonów, większość z nas robi to na  na telefonach właśnie. Okazuje się, że nie tak źle radzą sobie również telewizory.


Największy procent ruchu w internecie generowany jest przez użytkowników mobilnych, z czego doskonale zdają sobie sprawę reklamodawcy, inwestujący najwięcej pieniędzy w tą konkretną gałąź rynku. Podczas prezentacji NewFronts, YouTube pochwaliło się zaskakującymi statystykami oglądalności serwisu na dużych ekranach, które największy wzrost odnotowują w Stanach Zjednoczonych. Platforma oglądana jest na telewizorach przez ponad 100 milionów osób każdego miesiąca. Znacznie poprawił się również czas pojedynczej sesji przed telewizorem, który wydłużył się o 80% względem ubiegłego roku.



Wzrost popularności YouTube zaobserwować można na praktycznie każdej możliwej płaszczyźnie, jednak firma, publikując statystyki dotyczące oglądalności serwisu na telewizorach, chce zachęcić do siebie reklamodawców. Ci, w tej chwili inwestują głównie w reklamy mobilne oraz desktopowe, jednak to może ulec zmianie w najbliższym czasie.

avatar

Aleksander Ciesielski

Jestem studentem Warszawskiej Szkoły Filmowej. Od kilku lat na bieżąco śledzę zarówno polską, jak i zagraniczną scenę YouTube.