YouTube Shorts już z reklamami

YouTube Shorts już z reklamami

Podczas ostatniej konferencji Google Marketing Live 2022 gorącym tematem stało się wprowadzanie do YouTube Shorts płatnych reklam. Sponsorowane klipy pojawią się między filmami jeszcze w tym roku.


Google już od dłuższego czasu szczyci się wprowadzoną niecałe 2 lata temu opcją krótkich filmów — YouTube Shorts. Format bezpośrednio przejęty z aplikacji TikTok cieszy się na YouTube coraz większą popularnością. Gigant twierdzi, że YouTube Shorts ma obecnie średnio ponad 30 miliardów wyświetleń dziennie — to aż cztery razy więcej niż rok temu. Nie można się więc dziwić planom czerpania z funkcji pokaźnych zysków.

Spoty reklamowe mają przypominać te dostępne na TikToku i będą automatycznie skalowane do pionowego wyświetlacza telefonu.



Jednak Google jasno daje do zrozumienia, że jest jeszcze w trakcie procesu opracowywania długoterminowego rozwiązania do zarabiania na Shortsach i na razie twórcy nie będą zarabiać tak samo, jak na normalnych filmach.

Jakiś czas temu Google stworzyło zamiast tego „Fundusz YouTube Shorts, czyli 100 milionów dolarów przeznaczonych na nagrody dla twórców. YouTube odezwie się raz w miesiącu do zaangażowanych i kwalifikujących się użytkowników, aby przyznać im nagrodę pieniężną.



 

Myślicie, że reklamy YouTube Shorts to dobry pomysł? Dajcie znać!


Dawid Ignasiak

Studiuję copywriting na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.