YouTube rozszerza program partnerski

YouTube rozszerza program partnerski

YouTube postanowił właśnie rozszerzyć swój program partnerski, dzięki któremu więcej osób uzyska możliwość zarabiania na filmach. zmiana szczególnie spodoba się twórcom krótkich filmów - tzw. "Shortsów".


Google pochwalił się, że tylko w ciągu ostatnich trzech lat, wypłacił w ramach programu partnerskiego twórcom, firmom oraz artystom ponad 50 miliardów dolarów. Teraz sposobów na zarobek przez YouTube będzie jeszcze więcej. Google ogłosiło bowiem rozszerzenie programu partnerskiego na YouTube. Zmiana zostanie wprowadzona wraz z początkiem 2023 roku i będzie dotyczyła twórców publikujących Shortsy.

Od przyszłego roku, twórcy posiadający 1000 subskrybentów i 10 milionów wyświetleń Shortsów w ciągu 90 dni, otrzymają możliwość dołączenia do programu partnerskiego YouTube i zarabiania w serwisie. Jest to zatem alternatywa do wcześniejszego progu, który oprócz tysiąca subskrybentów wymagał posiadania 4000 godzin obejrzanych materiałów w ciągu roku.

Oprócz tej zmiany, YouTube zmienił także zasady monetyzacji Shortsów. Do tej pory, twórcy publikujący krótkie filmy zarabiali poprzez fundusz Shorts. Od przyszłego roku, Shortsy obejmie standardowy program partnerski, który pozwoli na zarabianie z reklam wyświetlanych między filmami na Shortsach.



Oprócz powyższego, początkujący twórcy otrzymają jeszcze jedną możliwość zarabiania na Shortsach. Twórcy dostaną funkcje dodatkowego wsparcia poprzez finansowanie od fanów przez: super-podziękowania, super-czat, super-naklejki i wspieranie kanału.


Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.