YouTube z największą zmianą regulaminu w historii!

YouTube z największą zmianą regulaminu w historii!

YouTube od wielu lat zmaga się z problemem niedozwolonych treści, które docierają do nieletnich. Taki stan rzeczy odbija się na współpracach z reklamodawcami, którzy rezygnują z pokazywania się na portalu. Serwis za sprawą śledztwa agencji FTC został zmuszony coś zmienić i wprowadzić nowy regulamin, który jest zgodny z COPPA – amerykańską ustawą z 2000 roku, której głównym celem jest ochrona prywatności i sposób zbierania danych osobowych dzieci. 


Nowy regulamin jest prawdopodobnie jedną z największych zmian dotyczących publikowanych treści na YouTube od lat. Od teraz, twórcy będą musieli oznaczać, czy film jest dozwolony dla dzieci poniżej 13 roku życia. Jak się okazuje, błędne oznaczenie materiału może wiązać się z wieloma problemami.

Szereg afer związanych z treściami, które były nieodpowiednie dla dzieci bądź zachęcały do komentarzy o takim charakterze, spowodował zmiany, o których dziś piszemy. Co jednak mają dać wprowadzone oznaczenia? Przede wszystkim, w tego typu materiałach, nie będzie można wyświetlać spersonalizowanych reklam, dodawać komentarzy ani ekranów końcowych. Co to właściwie oznacza dla twórców?

Zmiana regulaminu będzie najprawdopodobniej wiązała się ze zmniejszonymi zasięgami filmów oraz jego wyświetleniami, co znacznie przełoży się na zarobki niektórych YouTuberów. Dodatkowo, twórcy których publikacje opierają się na filmach dla dzieci, będą musieli liczyć się z ograniczeniami dotyczącymi m.in. publikacji relacji w serwisie.



Co grozi za nieprzestrzeganie nowych zasad? Zależnie od ilości i charakteru publikowanych treści, będzie to albo blokada konta albo pozew agencji FTC za złamanie zasad COPPA (Children’s Online Privacy Protection Act).

Nowy regulamin wchodzi na YouTube z dniem 1 stycznia 2020 roku. Co istotne, wszelkie materiały, które zostały opublikowane przed tym dniem na kanale twórców, powinny zostać możliwie szybko prawidłowo oznaczone, jako odpowiednie, bądź nieodpowiednie dla dzieci. W innym przypadku, algorytm YouTube może okazać się bardziej skuteczny, a twórca może odpowiedzieć za niedostosowanie się do panujących zasad.

Źródło: The Verge / SpidersWeb

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.