YouTube pracuje nad nowymi możliwościami umieszczania reklam

YouTube pracuje nad nowymi możliwościami umieszczania reklam

YouTube już niedługo udostępni twórcom nowy sposób zarządzania treściami reklamowymi. Influencerzy mają otrzymać możliwość bezpośredniego sprzedawania przestrzeni reklamowej markom, z którymi współpracują.


Rozpoczęty niedawno program pilotażowy ma w przyszłości dać twórcom większą kontrolę nad tym, jakie reklamy pojawiają się podczas konkretnych materiałów. YouTube nie podaje zbyt wielu szczegółów na temat nowości, a redakcje proszące o dodatkowe informacje odsyłane są z kwitkiem.



Tom Leung - dyrektor ds. zarządzania produktami na YouTube - w specjalnym filmie stwierdził:
Eksperymentujemy z nowym sposobem, w jaki twórcy mogą sprzedawać reklamy markom, z którymi już współpracują. Zdajemy sobie sprawę, że jest to coś, czym interesuje się wielu twórców - funkcja obecnie jest testowana w bardzo ograniczonym programie pilotażowym.

Wygląda na to, że YouTube chce nieco uporządkować sekcję reklam. Być może twórcy sami będą mogli wybrać spoty, które mają ukazywać się przed i w trakcie konkretnego filmu. Wraz z wprowadzeniem nowości skończyć się mają kontrowersje związane z wyświetlaniem nieodpowiednich i niepasujących reklam na materiałach influencerów. Na szczegóły jednak przyjdzie nam nieco poczekać. Wszystko jest na razie dosyć niejasne.

YouTube ostatnio dosyć chętnie dzieli się informacjami dotyczącymi reklam. Niedawno dowiedzieliśmy się chociażby, że Google w 2019 roku odnotowało przychód z właśnie reklam na poziomie... 15 miliardów dolarów.

 

Co sądzicie o nowym pomyśle YouTube? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.