YouTube wprowadza nowy rodzaj reklam

YouTube wprowadza nowy rodzaj reklam

Google ogłosiło, że na YouTube już niedługo pojawi się nowy rodzaj reklam. Marki promować będą mogły swoje produkty i usługi bezpośrednio na stronie głównej serwisu oraz w sekcji wyników wyszukiwania. 


Najlepiej nowy rodzaj reklam zobrazuje poniższy zrzut ekranu. Użytkownik wyszukując hasło "recenzja butów Puma" oprócz listy filmów otrzyma... propozycję zakupu obuwia poprzez reklamę wyskakującą u góry ekranu.

Źródło: TechCrunch


Marka Puma w następujący sposób komentuje funkcję na platformie od Google:
Konsumenci oglądają coraz więcej treści na platformie YouTube. Chcemy być tam, gdzie oni - docierać do nich i angażować ich. Ta nowa opcja pozwoli nam rozszerzyć naszą strategię zakupową i zainspirować potencjalnych internautów.

Oczywiście reklamy nie obejmą jedynie obuwia. Gigant z Moutain View uważa, że propozycje produktów wyświetlane będą na podstawie zainteresowań użytkowników. Jeśli więc pasjonujecie się czytelnictwem, to nie zdziwcie się, jeśli już niedługo na YouTube ujrzycie "okazje" od różnych księgarni.

To jednak nie jedyna nowość w obrębie reklam na YouTube. Przedstawiciele platformy stwierdzili, że spoty wideo będą od teraz nieco bardziej interaktywne. Oprócz samej możliwości przejścia do strony reklamowego produktu ujrzymy lokalizację np. sklepu i inne przydatne informacje.

Nowy rodzaj reklam z pewnością spotka się z krytyką ze strony użytkowników. Internauci już teraz narzekają, że przeglądanie serwisu staje się powoli uciążliwe przez nagromadzenie "niepotrzebnych" spotów i grafik.

Źródło: TechCrunch

avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.