YouTube Music z 50 mln subskrybentów. Jest to jednak naciągany wynik

YouTube Music z 50 mln subskrybentów. Jest to jednak naciągany wynik

YouTube poinformowało o sukcesie usług Premium oraz Music. Przekroczyły one próg 50 mln subskrybentów, co wydaje się sporym sukcesem. Doszukano się jednak pewnych nieścisłości w raporcie Google.


YouTube Music obecne jest na rynku od 2019 roku - wtedy też w Polsce mieliśmy do czynienia z debiutem wersji Premium serwisu. Google od tamtego czasu regularnie przedstawia osiągane przez te usługi rezultaty. Teraz opublikowano nowy raport.

Wynika z niego, że z ich dobrodziejstw skorzystało już około 50 mln użytkowników. Co ciekawe, w grudniu zanotowano 30 mln subskrybentów. Mówimy więc o pozornie ogromnym skoku, który powinien budzić podziw i niepewność u gigantów pokroju Spotify czy Apple Music. Tylko że niekoniecznie.

Źródło: YouTube


Do ogólnej liczby abonentów doliczono tych korzystających z wersji próbnej oraz promocyjnej oferowanej m.in. poprzez Discorda czy Samsunga. Google oczywiście nie precyzuje ile osób faktycznie zapłaciło kiedykolwiek za Premium lub Music, więc można domniemywać, iż koncern nie jest do końca zadowolony z rezultatów.

Trudno też do końca oszacować kto opłaca Premium a kto tylko Music, gdyż gigant podał wyłącznie zbiorczą informację. Pozostaje więc oczekiwanie na inne dane dotyczące obydwu usług. Dla porównania - Spotify może pochwalić się 165 mln użytkowników.

 

Korzystacie z YouTube Premium lub Music? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.