YouTube pomoże twórcom zarabiać na płatnych subskrypcjach i gadżetach

YouTube pomoże twórcom zarabiać na płatnych subskrypcjach i gadżetach

Kilka dni temu YouTube zaprezentował ciekawe rozwiązanie dla twórców pozwalające sprzedawać gadżety sygnowane ich logiem bezpośrednio z poziomu portalu. Ma to być odpowiedź na ekspansję Facebooka i Instagrama.


Merchandise, bo tak to nowe przedsięwzięcie zostało nazwane, to program powstały we współpracy z marką Teespring, którego nadrzędnym celem jest zaoferowanie twórcom możliwości stworzenia dwudziestu różnego typu gadżetów (np. kubki, smycze, koszulki) i sprzedawania ich bezpośrednio na platformie. Od każdego gadżetu YouTube ma pobierać jednego dolara opłaty.



Niewątpliwym plusem ma być to, że strona weźmie na siebie każdy aspekt logistyczny takiego projektu, więc twórca nie będzie musiał martwić się o opłaty kurierskie i tego typu kwestie.

Niestety, jak to zresztą często bywa, Merchandise na razie dostępne jest tylko w Stanach Zjednoczonych dla kanałów, które posiadają co najmniej 100 tys. subskrypcji. To, czy przedsięwzięcie będzie rozwijane dalej zależy tylko od przyjęcia na tamtejszym rynku.

Co więcej, YouTube niedawno uruchomił także Channel Memberships, czyli płatne subskrypcje. Jest to nic innego jak odpowiedź na wprowadzenie przez Facebooka takiego samego rozwiązania kilka dni wcześniej. W zamian za 4,99 $ użytkownik dostaje dostęp do chociażby specjalnej zakładki Społeczność czy wyjątkowych transmisji na żywo przeznaczonych tylko dla grona osób, które tę opłatę uiściło. Rozwiązanie jest na razie w fazie testów i niedługo zostanie uruchomione w USA - ponownie dla kanałów powyżej 100 tys. subskrypcji.

 

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.