YouTube wprowadzi interaktywne reklamy, które zajmą cały ekran

YouTube wprowadzi interaktywne reklamy, które zajmą cały ekran

Żadną tajemnicą nie jest, że YouTube jest łasy na kasę,  ale to przecież zupełnie normalne. W tym celu co jakiś czas testuje i wypuszcza nowe funkcje. Tym razem nowa funkcjonalność może okazać się odrobinę kontrowersyjna.


YouTube ogłosił, że będzie wprowadzał do swojego serwisu narzędzie, które pozwoli na dokonywanie zakupów nie tylko bez wychodzenia z aplikacji czy strony, ale nawet bez wychodzenia z filmu. A to wszystko dlatego, że proponowane produkty do kupienia mają być ściśle związane z oglądanym przez nas materiałem. Interaktywne reklamy przez to mają pojawiać się na całości ekranu, co może nie spodobać się wielu użytkownikom.



Przykładowo, jeśli ktoś ogląda zwiastun nowego Spidermana, to poniżej pokażą się dostępne pokazy tego filmu w lokalnych kinach wraz z opcją kupna biletu. Jako inny przykład Google podaje, że gdy ktoś ogląda vlogi wakacyjne, to tuż pod filmem mogą zostać mu zaproponowane bilety lotnicze i informacje o hotelach, a gdy ogląda recenzję jakiejś aplikacji, to serwis zasugeruje mu link do sklepu.

Takie rozwiązanie jest dobrze przemyślane przez Google, gdyż badania wykazują, że wielu internautów przed zakupem danej rzeczy najpierw sprawdza opinie o niej w wyszukiwarce Google lub w serwisie YouTube. Amerykański gigant oczywiście chce wykorzystać ten fakt. Funkcja jest w fazie testów i zanim Polacy otrzymają do niej dostęp, to może minąć sporo czasu, a ona sama może znacznie zmienić swoją funkcjonalność.

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.