YouTube idzie w stronę TikToka. Shorts wychodzi z bety

YouTube idzie w stronę TikToka. Shorts wychodzi z bety

YouTube poinformowało o zakończeniu testów funkcji Shorts. Pozwala ona na tworzenie krótkich filmików w orientacji pionowej. Jej zasięg został jednak czasowo ograniczony.


W marcu informowaliśmy Was o beta testach funkcji Shorts. Zauważyła ją wtedy dosyć pokaźna grupa polskich użytkowników. YouTube dosyć szybko zdecydowało się na publiczną implementację nowości.

Czym tak w ogóle jest Shorts? To nic innego jak nowy format materiałów na portalu YouTube. Gigant postanowił pójść szlakiem usługi TikTok i pozwolić swoim użytkownikom na tworzenie 60-sekundowych filmów w orientacji pionowej.

Źródło: YouTube


Tego typu klipy pojawiać się będą dosłownie wszędzie - zarówno na ekranie głównym, w propozycjach, jak i w specjalnej sekcji, która zastąpi kartę Eksploruj na dolnym pasku mobilnej aplikacji YouTube. Ta zostanie przeniesiona w lewy górny róg interfejsu.

Twórcy otrzymają opcję w miarę swobodnej edycji Shorts. Mowa tu o możliwości dodania muzyki, tekstu (a nawet automatycznej transkrypcji) czy filtrów. Nie można zapominać o liczniku czasu czy funkcji zmiany prędkości nagrania.



Na razie jednak z finalnej wersji YouTube Shorts skorzystają wyłącznie mieszkańcy Stanów Zjednoczonych. Z jakichś powodów dostępność nowości na innych rynkach została ograniczona - oczywiście pojawi się w późniejszym terminie. Nie wiadomo czy Google zdecyduje się na wyłączenie Shorts w wersji beta na np. polskim rynku.

 

Co sądzicie o YouTube Shorts? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.