YouTube testuje narzędzie do robienia zbiórek charytatywnych

YouTube testuje narzędzie do robienia zbiórek charytatywnych

Być może zauważyliście już bardzo pozytywny trend na Facebooku, według którego użytkownicy serwisu organizują zbiórki na różne cele np. z okazji swoich urodzin. Już niedługo ta funkcja powinna trafić na YouTube.


Platforma należąca do Google ogłosiła, że trwają beta testy nad zestawem narzędzi do prowadzenia zbiórek charytatywnych na YouTube. Ma on umożliwić twórcom przekazywanie datków bezpośrednio na wybrane przez siebie cele. Narzędzie to nazywane póki co jest jako YouTube Giving.



Funkcja zbierania funduszy na platformie pozwoli twórcom stworzyć i umieścić kampanie charytatywne, które będą widoczne tuż obok ich filmów i transmisji. Może powstać także cała społeczność darczyńców, którzy będą mogli współtworzyć kampanię. Narzędzie jest już dostępne, jednak oczywiście tylko dla nielicznej grupy twórców.

Inicjatywa z którą wyszedł YouTube jest jak najbardziej słuszna i mamy nadzieję, że stanie się ona popularna i oczywiście jak najczęściej wykorzystywana przez twórców. Zanim to się jednak stanie, to narzędzie oczywiście musi trafić do Polski, a na to prawdopodobnie przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać.

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.