YouTube usuwa możliwość monetyzacji filmów dla kanałów poniżej 10 000 wyświetleń

YouTube usuwa możliwość monetyzacji filmów dla kanałów poniżej 10 000 wyświetleń

W ostatnim czasie głośno było na temat problemów YouTube'a z reklamami. Wiele zagranicznych firm postanowiło ściągnąć swoje spoty reklamowe, ze względu na wyświetlanie ich przed materiałami organizacji terrorystycznych oraz na kanałach o tematyce antysemickiej. Więcej na ten temat znajdziecie w naszym artykule. Wczoraj YouTube ogłosił kolejne zmiany, które mają pomóc w lepszym monitorowaniu treści, jednak tym samym mogą one stać się problemem dla mniejszych twórców. 


W 2007 roku na YouTube pojawił się YouTube Partner Program, który miał poprawić zarobki twórców i umożliwić im lepsze zarządzanie swoim kanałem. Wcześniej opcja ta była dostępna dla każdego, jednak wczoraj firma Google poinformowała nas, że aby teraz móc z niej korzystać należy posiadać więcej niż 10 tysięcy ogólnych wyświetleń.



Po przekroczeniu progu 10 tysięcy odsłon, kanał zostanie sprawdzony i dokładnie zweryfikowany. Jeżeli aktywność nie będzie naruszać zasad oraz regulaminu korzystania z portalu, to twórca dołączy do YouTube Partner Program, a reklamy ponownie pojawią się przed jego filmami. Na wszystkich tych kanałach, które nie posiadają wymaganej ilości wyświetleń, nie zobaczymy reklam. Dzięki temu posunięciu, YouTube zyska więcej wpływu w miejscach, gdzie prezentowane treści nie są zgodne z polityką serwisu.

Warto wspomnieć również o tym, że w związku z rezygnacją z usługi reklamowania od 250 największych światowych firm YouTube straciło ponad $750 milionów, co bardzo przyczyniło się do podjęcia takiej decyzji przez Google. Niestety cała sprawa odbije się na mniejszych twórcach, którzy zostaną pozbawieni szansy na zarabianie.

avatar

Marysia Sicinska

W redakcji APYnews od listopada 2016 roku. Uwielbia grać w gry komputerowe oraz oglądać jak robią to inni. Interesuje się również muzyką.