YouTube testuje możliwość wyświetlania 5 reklam przed filmem

YouTube testuje możliwość wyświetlania 5 reklam przed filmem

Nowy format reklamowy na YouTube nie spotkał się z pozytywnymi reakcjami. Kilku użytkowników serwisu oznajmiło na Twitterze swoje oburzenie — powodem było aż 5 reklam, przed filmem, których nie dało się pominąć. YouTube odpowiedział.


Przyjaźń Google'a z reklamodawcami promienieje, a to oznacza wprowadzenie nowych opcji reklamy na YouTube. Do niedawna użytkownicy korzystający z platformy (bez wtyczki AdBlock) najczęściej spotykali się z formatem 2 reklam wideo występujących przed filmem. Niektóre z nich da się pominąć już po kilku sekundach. Inne zaś zmuszeni jesteśmy oglądać do końca.

 

YouTube już od dłuższego czasu korzysta z nowej kampanii, tzw. Bumper Ads. Są to krótkie, 6-sekundowe reklamy, docelowo przeznaczone na aplikację mobilną. Jednak, co zaskakujące, kilka osób opublikowało niedawno na Twitterze zdjęcia pokazujące ten format reklam na YouTube w przeglądarce. Co więcej, osoby te musiały obejrzeć aż 5 takich spotów, bez możliwości ich pominięcia.

Oburzenie spotkało się z odpowiedzią ze strony samego YouTube. Platforma potwierdziła, że od teraz tego typu formaty będą miały miejsce. Bumper Ads testowane są na coraz szerszych gronach odbiorców.

 


Co sądzicie o takich zabiegach reklamowych? Przesada czy nie przeszkadza Wam to? Piszcie!


Dawid Ignasiak

Student dziennikarstwa na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.