Xiaomi skrytykowane za ogromną promocję - £1 za telefon

Xiaomi skrytykowane za ogromną promocję - £1 za telefon

Czarny piątek zbliża się wielkimi krokami, ale w Anglii chyba jednak kogoś trochę poniosło. Wielka promocja od Xiaomi spotkała się ze sporą krytyką.


Idea była bardzo dobra, bo Xiaomi wystawiło Mi 8 Lite w cenie 1 funta. Problem jednak w tym, że była to promocja bardziej na pokaz niż w trosce o dobro klientów. Dostępne bowiem były dosłownie dwie lub trzy sztuki telefonu, więc na stronie Xiaomi praktycznie od razu promocja zyskała status "wyprzedanej".



Fani marki raczej zostali rozwścieczeni taką praktyką firmy niż uszczęśliwieni. Zarzucają oni, że nie było podanej żadnej informacji o liczbie promocyjnych egzemplarzy, a zamiast tego, musieli kliknąć w link z warunkami promocji i przekopać się przez niego, żeby dowiedzieć się, że na skorzystanie z promocji jest już za późno. "To zwykły clickbait" - piszą internauci.

Przedstawiciel Xiaomi w następujący sposób tłumaczy zaistniałą sytuację:
Robiliśmy błyskawiczne wyprzedaży już od 2013 roku, żeby przy odrobinie szczęścia dać możliwość naszym użytkownikom zgarnięcia telefonów w bardzo niskich cenach. To była nasza pierwsza taka akcja w Anglii i przyciągnęła dużo większe zainteresowanie, niż zakładaliśmy. Jest nam przykro, że wielu z fanów Xiaomi nie udało się skorzystać z promocji, ale mamy nadzieję, że wezmą oni udział w następnych.

Wygląda więc na to, że chiński producent wyjątkowo nie docenił brytyjskiego rynku, gdyż przykładowo podczas zeszłorocznej tego typu promocji w Hiszpanii do zgarnięcia było aż 50 telefonów za "za darmo". Wszyscy lubimy "szalone promocje", ale raczej tylko wtedy, kiedy są one szalone w przenośnym tego słowa znaczeniu, a nie dosłownym. Mamy nadzieję, że następnym razem Xiaomi postara się bardziej, żeby rzeczywiście zostało "lepsze".

avatar

Grzegorz Majchrzak

Moją pasją jest pisanie, dlatego studiuję filologię polską. Dzięki niej realizuję różne pasje: muzyczne, sportowe, książkowe oraz filmowe. Poprzez pisanie poznaję także świat w kulturalny sposób.