Wysłał ofertę scamu do 100 influencerów. Jak zareagowali?

Wysłał ofertę scamu do 100 influencerów. Jak zareagowali?

Wojtek Przeździecki z kanału Ojwojtek, znany niegdyś z działalności jako jeden z członków WipBros, postanowił przeprowadzić ciekawy eksperyment. YouTuber stworzył fikcyjną firmę i wysłał ofertę scamu do 100 influencerów. Jak zareagowali twórcy?


Kilka miesięcy temu na polskim YouTube głośno było o licznych scamach reklamowanych przez influencerów. W tym czasie nagłośniono sytuacje, które w negatywnym świetle stawiały twórców odpowiedzialnych za promowanie niesprawdzonych produktów niektórych marek. Niedługo później sprawie przyjrzał się UOKiK, który ukarał pierwszych influencerów. Czy ostrzeżenia oraz konsekwencje finansowe nauczyły czegoś niektórych twórców?

To sprawdził Ojwojtek (65 tys. subskrypcji), który w ramach swojego najnowszego filmu postanowił przeprowadzić eksperyment. YouTuber wysłał propozycję reklamy scamu fikcyjnej firmy InQuadki, odpowiedzialnej za rzekome "wkładki do butów, które zwiększają kreatywność i drapią po stopach". Wojtek stwierdził, że na początku miał być to zwykły prank, ale wkrótce przyznał, że nie spodziewał się reakcji niektórych twórców i postanowił to nagłośnić.



YouTuber swój film podzielił na kilka etapów kontaktu z twórcami. Po pierwszej wiadomości, na e-mail fikcyjnej firmy odpisało mu niemal 40 osób. Co ważne, Wojtek podzielił się listą twórców, z którymi się skontaktował, jednak nikt z listy nie zgodził się na współpracę, co oznacza że nicki osób, które zgodziły się na reklamę scamu nie znalazły się w żadnej formie na filmie Wojtka. Ostatecznie z propozycji reklamu scamu skorzystały... 3 osoby.

 



Wideo Ojwojtka bardzo spodobało się widzom, którzy byli zszokowani reakcją niektórych influencerów. Warto przy tym pochwalić wszystkich tych, którzy od razu zdecydowali się na odrzucenie tej "współpracy". Materiał Wojtka Przeździeckiego został do tej pory obejrzany ponad 300 tysięcy razy w 24h od jego publikacji, co jest naprawdę świetnym wynikiem. Gratulujemy pomysłu i jesteśmy pewni, że film przyczyni się do rozważania niektórych propozycji reklam przez influencerów, którzy do tej pory nie byli świadomi konsekwencji takich działań.

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.