Oto najnowsze wyniki oglądalności serwisów wideo w Polsce

Oto najnowsze wyniki oglądalności serwisów wideo w Polsce

Chyba każdy zdaje sobie z tego sprawę, że YouTube jest najpopularniejszym serwisem wideo na świecie oraz w Polsce. Mało kto jednak zastanawiał się, jak wyglądają dokładne statystyki portalu i innych serwisów o podobnej tematyce. Te są naprawdę ciekawe, a czasem nawet i zaskakujące.


Gemius/PBI w ostatnich dniach przeprowadziło specjalne badanie, w którym zmierzono ilu użytkowników odwiedziło dane serwisy, ile wygenerowali oni odsłon, a także ile czasu na nim spędzili. Wyniki zostały opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl, a na ich podstawie możemy dojść do ciekawych wniosków.

Niezaprzeczalnym liderem jest rzecz jasna YouTube. We wrześniu tego roku odwiedziło go nieco ponad 19 milionów Polaków, co stanowi  70% użytkowników sieci w kraju. Właśnie oni wygenerowali w tym czasie ponad 1 miliard 200 tysięcy odsłon, które przełożyły się na wyświetlenia. Średnio każdy z użytkowników spędził na portalu 2 godziny, 44 minuty i 43 sekundy. Spora część z tych osób, korzystała także z mobilnej wersji platformy. Było to ponad 8 milionów osób, które średnio spędziły nieco mniej czasu niż na komputerach, ale za to procentowo generowali więcej odsłon.



Na drugim miejscu znalazł się portal CDA.pl, którego sekcję wideo odwiedziło blisko 5,5 miliona polskich internautów. Zanotował on 87 milionów odsłon, a użytkownicy na stronie spędzali przeciętnie ok. 33 minuty. Dwa miliony osób postanowiły oglądać filmy z mobilnej wersji strony, lecz co ciekawe, spędzali oni ponad 2 razy mniej czasu na portalu, niż użytkownicy stacjonarni.



Spora przepaść dzieli YouTube i CDA, a resztę serwisów wideo odwiedzanych przez Polaków. Kolejno na 3 i 4 miejscu znajdziemy Dailymotion (800 000 unikalnych użytkowników) oraz Vimeo (470 000 unikalnych użytkowników). Procentowy udział tych serwisów w mobilnych wersjach jest jednak bardzo mały.

Jednym z najbardziej interesujących wyników przeprowadzonego badania jest fakt, że YouTube stracił ok. 2,37 punktu procentowego zasięgu w skali całego roku wśród polskich internautów. Mimo tego, zyskał przez ten czas nieco ponad 152 miliony odsłon. Do tego użytkownicy spędzali więcej czasu na oglądaniu filmów. Średnio czas ten zwiększył się o 11 minut i 53 sekundy. Z tych danych można wysnuć ciekawe wnioski, z których wynika, że coraz większa liczba internautów znajduje dla siebie interesujące treści na portalu.

Źródło: wirtualnemedia.pl

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.