WhatsApp stał się bardziej popularny niż Instagram

WhatsApp stał się bardziej popularny niż Instagram

Mniej więcej co kwartał Meta ogłasza wyniki aktywności na swoich platformach społecznościowych. Tym razem Mark Zuckerberg pochwalił się niesamowitym wzrostem zainteresowania WhatsAppem — z komunikatora korzystają aż 2 mld osób dziennie.


Szef Mety oznajmił, że na Instagrama również wchodzi 2 mld użytkowników — ale miesięcznie. To świadczy o bardzo dobrych wynikach WhatsAppa, którego Zuckerberg wykupił w 2014 roku. Aby móc wyobrazić sobie, jak duży jest to wzrost, wystarczy spojrzeć na udostępnione dane — pod koniec 2019 roku komunikator nie miał nawet półtora miliarda comiesięcznych wejść.



Wzrosty zaliczył także sam Facebook. W 3 kwartale tego roku chociaż raz w miesiącu z serwisu korzystało blisko 2,96 mld użytkowników. Rok wcześniej było to 2,91 mld.

Meta podaje, że najciekawszym fenomenem stają się Rolki dostępne na Instagramie i Facebooku, które zyskują ogromną popularność. Mimo tego, że treści tam publikowane nie przynoszą firmie na razie oczekiwanych wpływów (lepszy zysk z reklam dają posty na feedzie oraz stories), to Meta angażuje coraz większy budżet właśnie w Reelsy.

 

Korzystacie częściej z Messengera czy WhatsAppa? A może macie inny komunikator? Dajcie nam znać w komentarzach!


Dawid Ignasiak

Student dziennikarstwa na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.