Twitch planuje zmiany w polityce reklam. Twórcy zarobią mniej

Twitch planuje zmiany w polityce reklam. Twórcy zarobią mniej

Twitch już wkrótce wprowadzi zmiany do programu partnerskiego, które nie spodobają się streamerom. Nadchodzi bowiem równy podział zysków oraz przeprojektowany system progów. To jednak nie wszystko.


Redakcja portalu Bloomberg podzieliła się domniemanymi planami Twitcha na rozwój programu partnerskiego. Wszystko wskazuje na to, że platforma nie zarabia wystarczająco dużo i chce obciąć nieco zarobki swoim zaufanym streamerom. Na ten moment toczą się dyskusje o czterech zmianach, które mogą zostać wdrożone już za kilka miesięcy.

Przede wszystkim Twitch zacznie zachęcać twórców do umieszczania jeszcze pokaźniejszej liczby reklam, co przyczyni się do wzrostu potencjału marketingowego zarówno samego serwisu, jak i influencerów. Ich zyski mają jednak być dzielone w proporcjach 50/50 procent. Do tej pory streamerzy otrzymywali 70 procent a platforma "zaledwie" 30 procent.

 



Zmiany więc będą odczuwalne. Ponadto zadebiutuje zupełnie nowy system "poziomów" partnerstwa o różniących się od siebie stawkach. Szczegółów na ten moment jednak brak. Niezwykle istotną nowością ma być luźniejsze podejście do zapisów w umowie dotyczących ekskluzywności streamów.

Wygląda na to, że Twitch pozwoli swoim partnerom na jednoczesne prowadzenie transmisji np. na YouTube. To nadal jednak wyłącznie kwestie dyskusyjne i firma może się z tych zapowiedzi wycofać. Cały czas poszukiwane są jednak nowe metody na skuteczniejszą monetyzację udostępnianych treści. Lekkie roszady w zasadach działania serwisu mogą więc zadziałać na korzyść korporacji.

 

Co sądzicie o nadchodzących zmianach na Twitchu? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.