2019/01/09 12:01
TikTok kontynuuje swoje pasmo triumfów. Po scaleniu się z Musical.ly aplikacja bije kolejne rekordy, wyprzedzając na amerykańskim App Store takich gigantów jak Snapchat czy Facebook w ilości pobrań. Autorzy programu najwyraźniej nie zamierzają poprzestać na ugruntowanym rynku zachodnim i poszerzają zakres swoich działań na skalę globalną, wypuszczając wersję Lite.
Marka TikTok podjęła inne niż dotychczas działania marketingowe. Opublikowaniu wersji Lite nie towarzyszyły fanfary i nachalna promocja - wprowadzenie jej na App Store i Google Play odbyło się bez większego echa, co kontrastuje chociażby z takimi obrazkami:
Mimo wszystko przedsięwzięcie ponownie odniosło sukces, gdyż
okrojoną wersję pobrano ponad
12 milionów razy w ciągu pół roku! Warto wspomnieć, że proces wdrażania był dwuetapowy.
Pierwszy TikTok Lite zadebiutował 6 sierpnia 2018 roku w Tajlandii. Obecnie funkcjonuje także w Malezji, Wietnamie i na Filipinach. W tych regionach program osiągnął ilość pobrań w wysokości około
5 milionów.
Druga premiera TikTok Lite miała miejsce 1 listopada 2018 roku i obejmowała swoim zasięgiem Indie, Rosję czy Brazylię. Ta wersja osiągnęła zdecydowanie szybszy wzrost, bo na chwilę obecną to ponad
7 milionów zainstalowań, a to głównie za sprawą prężnie rozwijającego się rynku indyjskiego i zapotrzebowania na tego typu rozrywkę.
Jak widać deweloperzy TikToka śmiało wkraczają na niezagospodarowane rejony naszego globu i idealnie trafiają w niszę. Opcja Lite waży 10 MB (w porównaniu do 71 MB swojego protoplasty), ale przy tym wydaje się być niedoszlifowana i nieco eksperymentalna. Niewykluczone, że lżejszy TikTok po ustabilizowaniu i naniesieniu kilku poprawek pojawi się również na rynku europejskim, czekamy na dalsze ruchy ByteDance.
Chcesz więcej takich newsów? Daj lajka!
Patryk Bałajewicz
Brak opisu