TikTok wchodzi na rynek treści edukacyjnych

TikTok wchodzi na rynek treści edukacyjnych

Nie jest żadną tajemnicą, że TikTok jest aplikacją, z której korzysta mnóstwo młodych użytkowników. Tę sytuację zamierza wykorzystać szereg organizacji oświatowych oraz uczelni, które podpisały umowy z chińską aplikacją, które mają umożliwić jej wykorzystanie w celach edukacyjnych. 


Zgodnie z doniesieniami telewizji BBC, aplikacja należąca do chińskiej firmy ByteDance, podpisała umowy z setką światowych organizacji pozarządowych oraz uczelni, w tym między innymi z Cambridge University. W oświatowy projekt zaangażowano celebrytów, aktorów, muzyków, socjologów oraz przedstawicieli świata nauki, którzy już niedługo mają przedstawiać użytkownikom "mikroedukacyjne" treści, za pośrednictwem TikTok'a właśnie. Materiały mają zawierać elementy rozwijające znajomość "nagrywana audycji w mediach"czy matematyki oraz wpisywać się w panujące w danym czasie trendy. 



Główny menadżer platformy na Europę, Rich Waterworth, w rozmowie z BBC wyznał, że treści edukacyjne cieszą się na TikTok'u coraz większą popularnością, odnotowując do teraz ponad 7 miliardów odsłon. Dodał także, że możliwości aplikacji w postaci  atrakcyjnej obróbki obrazu, dodawania audio czy intuicyjnego montażu, dają idealne pole do budowania treści oświatowych w interesującej formie.

avatar

Aleksander Ciesielski

Jestem studentem Warszawskiej Szkoły Filmowej. Od kilku lat na bieżąco śledzę zarówno polską, jak i zagraniczną scenę YouTube.