Tak reklama Allegro podbiła świat

Tak reklama Allegro podbiła świat

Jeśliby spytać się stu przypadkowych osób co najbardziej denerwuje ich podczas oglądania telewizji, to jesteśmy pewni, że większość z nich wskazałaby reklamy, które niemiłosiernie często potrafią przerwać jakiś film w kulminacyjnym momencie i tym samym przetestować naszą cierpliwość. Często też trwają one po kilkanaście minut i większość z nich to niezbyt ciekawe reklamowanie jakiegoś produktu. Allegro jednak nie podążając na utartym schematem stworzyło istny viral.


Zanim przejdziemy do właściwego tematu to warto przypomnieć sobie poprzednią świąteczną reklamę od Allegro z serii "Czego szukasz w Święta?". Mimo że ta ubiegłoroczna nie zdobyła takiej popularności, co ta stworzona w tym roku, to uważamy, że jest ona równie warta uwagi jeśli chodzi o wartościowy przekaz jaki za sobą niesie. Ukazana w niej jest historia jednego człowieka i jego podróż przez Święta Bożego Narodzenia przedstawiona na różnych etapach życia - zaczynając od momentu, kiedy jako małe dziecko został zaskoczony przez Świętego Mikołaja prezentem, poprzez odkrycie jego prawdziwej tożsamości, a skończywszy na zaskakiwaniu własnych dzieci upominkami ukrywając się pod czerwoną szatą i białą brodą. Jeśli nie mieliście okazji oglądać tej reklamy to zapraszamy poniżej:



Dwa tygodnie temu natomiast na powyższym kanale oraz w telewizji pojawiła się kolejna reklama, która szybko stała się prawdziwym viralem i zyskała ogromna popularność nie tylko w Polsce, lecz również za granicą. W momencie pisania tego artykułu ilość wyświetleń zbliża się do 11 milionów. Taką oglądalność wideo to zebrało głównie dzięki ciekawie opowiedzianej historii pewnego dziadka, który zbliżające się Święta postanowił spędzić u rodziny za granicą. Problem był tylko jeden - mężczyzna nie znał w ogóle języka angielskiego, a czasu miał niewiele. Zakupił więc zestaw dla początkujących i przystąpił do nauki, której poświęcał każdą wolną chwilę w ciągu dnia. W końcu przyjechał do zagranicznych członków rodziny i już po angielsku przywitał się z czarnoskórą wnuczką. Wokół tego aspektu narosło dużo kontrowersji odnośnie poprawności politycznej, lecz nie można odmówić Allegro kreatywności. Ta reklama łapie za serce i musimy przyznać, że jest to jedna z tych niewielu, która na pewno nie zniknie szybko z pamięci.


Reklamą zainteresowały się największe światowe media, takie jak BBC czy The Guardian. Teksty na jej temat pojawiły się także m.in. też w „The Sun”, „The Telegraph”, „Daily Mail”, „USA Today”, czy "Metro". Zagraniczni odbiorcy określali polskie wideo nawet jako najlepszą świąteczną reklamę wszech czasów! Allegro - robisz to dobrze. Obyśmy częściej widzieli tego typu miłe komentarze od odbiorców z różnych części świata w stosunku do polskich produkcji.



Piotr Malinowski

Zapalony fan gier studia Piranha Bytes. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji.

THE STORYWALKERZ - tajemniczy kanał uczestników Mam Talent

Kaluch rusza z własnym serialem z GTA V!

Radosław Kotarski poprowadził wywiady w Onet Rano!

Kolejny sezon "Star Trek: Discovery" zapowiedziany jeszcze przed zakończeniem pierwszej serii

Okiem Fabiana wystartował z Patronite - tylko zobaczcie te opisy

Drużyny e-sportowe w piłkarskich strojach?