Szturm na Strefę 51 stał się faktem!

Szturm na Strefę 51 stał się faktem!

Facebookowe wydarzenie pt. "Storm Area 51 they can't stop us all", zachęcające do szturmowania owianej tajemnicą Sterfy 51, zebrało już kilka tygodni temu ponad 2 miliony facebookowych użytkowników, którzy zadeklarowali swoją obecność. Dziś nadszedł wyczekiwany dzień eventu!


Choć oficjalne wydarzenie, które pobiło rekord pod względem popularności wydarzeń w historii Facebooka, zostało oficjalnie odwołane, wszyscy czekali na dzisiejszy dzień. To właśnie na 20 września zaplanowano oryginalny event, który na celu miał szturmowanie Strefy 51 przez wszystkich ciekawskich tego, co tak naprawdę się tam znajduje. Organizator ze względu na ewentualne konsekwencje prawne, zmienił nazwę wydarzenia na "Official Alienstock Tour", zmieniając jego koncepcję i przenosząc wydarzenie do Las Vegas. To jednak nie przeszkodziło, aby pod Strefą 51 w stanie Nevada, pojawili się dziś ludzie.

Osób jest niemało, bo na ten moment mówi się o wielu tysiącach osób, które znajdują się pod Strefą 51. Wedle relacji jest jednak wyjątkowo spokojnie, a na miejscu panuje przyjazna i pełna humoru atmosfera. Tymczasem amerykańskie wojsko w mediach społecznościowych przypomina, że wkroczenie na teren Strefy 51 będzie wiązało się z wysoką karą pieniężną, a nawet i pozbawieniem wolności do lat dwóch.



Pod samą strefą znajduje się wiele osób przebranych w ciekawe stroje. Są kosmici, superbohaterzy czy Naruto. Wielu z odwiedzających przygotowało także niezwykle ciekawe banery z hasłami nawiązującymi do UFO. Sprawdźcie sami:



Za sprawą akcji głośno jest o niej w całym internecie. Na YouTube prowadzona była transmisja, którą w jednym momencie oglądało ponad 80 tysięcy osób. Zapis ponad 4-godzinnego streama, o którym mowa, znajdziecie poniżej. Do tej pory obejrzało go łącznie ponad półtora miliona osób.



Tymczasem na Twitterze #Area51storm znajduje się wśród najpopularniejszych hasztagów na całym świecie i zebrał niewyobrażalną liczbę ponad 350 tysięcy postów. Niektóre z publikowanych filmów cieszą się wielką popularnością i są oglądane przez miliony użytkowników.



Tym sposobem facebookowe wydarzenie, które powstało jedynie w celach humorystycznych, przerodziło się w event na ogromną skalę, o którym mówi cały świat. Spodziewaliście się tego, gdy po raz pierwszy usłyszeliście o tej inicjatywie?

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.