Klasyczny wygląd Facebooka zniknie lada chwila

Klasyczny wygląd Facebooka zniknie lada chwila

Od chwili wprowadzenia odświeżonego wyglądu Facebooka, użytkownicy mogą dowolnie przełączać się między starym i nowym widokiem. Wystarczy tylko wybrać w opcjach klasyczną wersję serwisu, aby dalej móc rozkoszować się kultowym interfejsem z niebieskim paskiem nawigacyjnym u góry. Niestety, taka możliwość niedługo zniknie na dobre.


Minął już prawie rok od pierwszego pokazu odnowionego wyglądu Facebooka. Mark Zuckerberg krok po kroku wprowadzał nową wersję w życie, z początku rozdając jego próbkę losowym użytkownikom, aby już w maju bieżącego roku większość z nas mogła się cieszyć (lub nie) z szaty graficznej, która wreszcie oddała spójność między przeglądarką a aplikacją mobilną.

Screenshot: Facebook


Opinie co do nadchodzących zmian od początku były mieszane. Część osób uznała nowy wygląd za bardzo minimalistyczny i estetyczny. Inni zaś kompletnie nie potrafili się połapać w jego obsłudze i z chęcią korzystali z opcji powrotu do klasycznej wersji. Niestety. Ta opcja już od września nie będzie dostępna.

Funkcja przełączania między widokami dawała nam swobodę korzystania ze starego projektu. Mimo tego projektanci Facebooka ostatecznie postanowili, że taka aktualizacja jest teraz bardzo potrzebna i zmusza ich do porzucenia kultowego, niebieskiego motywu. Niektórzy mogli już uświadczyć powiadomienia, które jest dowodem nadchodzącej zmiany.

Screenshot: Facebook


 

Która wersja Facebooka bardziej Wam odpowiada? Odświeżony, czy klasyczny motyw? Dajcie znać!


Dawid Ignasiak

Studiuję copywriting na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.