Spotify wprowadza do swojej oferty audiobooki

Spotify wprowadza do swojej oferty audiobooki

Serwis streamingowy po długich latach udostępniania sprawdzonych już treści, muzyki oraz podcastów, w końcu wkracza na rynek audiobooków. Amerykańscy subskrybenci już teraz otrzymali dodatkowo płatny dostęp do 300 tysięcy książek.


Wiceprezes Spotify, Nir Zicherman, w ostatnim komunikacie firmy ogłosił rozszerzenie zawartości Spotify o audiobooki, a także dostosowany do nich interfejs użytkownika. Na razie aktualizacja dotyczy jedynie obszaru USA. Słuchacze mogą znaleźć interesujące ich audiobooki w wyszukiwarce oraz w rekomendacjach na ekranie głównym.



Początkowo na Spotify pojawiło się trochę ponad 300 tysięcy audiobooków. Są one oznaczone ikoną kłódki, co oznacza, że aby odsłuchać dany tytuł, najpierw trzeba go kupić. Po kliknięciu na odtwarzacz Spotify przenosi nas na stronę internetową w celu zakupu i dodania egzemplarza audiobooka do naszej biblioteki.

Firma zapewnia, że wprowadzenie nowego formatu to dopiero początek. W przyszłości audiobooki mają zostać zaimplementowane również w innych krajach, a jego celem ma być wsparcie jeszcze większej liczby twórców dźwiękowych. Jednym z planów urozmaicenia audiobooków jest możliwość równoczesnego odsłuchiwania wybranej muzyki oraz treści książki.

 

Czekacie na dodanie audiobooków na polskim Spotify? Dajcie nam znać!


Dawid Ignasiak

Student dziennikarstwa na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.