Samsungi najbardziej awaryjnymi smartfonami

Samsungi najbardziej awaryjnymi smartfonami

Telefony komórkowe, jak i ogólnie sprzęty elektroniczne, mają tendencję do awarii i występowania różnego typu problemów natury technicznej. Niedawno opublikowane badanie wskazuje lidera wśród firm z największą awaryjnością smartfonów. 


Mowa tutaj o koreańskim gigancie, czyli Samsungu. Firma Blannco wzięła na warsztat producentów telefonów komórkowych i przeprowadziła badania pozwalające stwierdzić jaka marka może "pochwalić się" największym procentem oddanych sprzętów do serwisu.

Na pierwszy rzut oka zwycięzcą w zestawieniu jest iPhone 6 oraz iPhone 6S, jednak sytuacja nieco odwraca się jeśli spojrzymy na ogólny procent awaryjności urządzeń. Pozycję lidera obejmuje wtedy Samsung, bo aż 27,4% smartfonów tej korporacji może "poszczycić" się jakimś problemem. Najczęściej są to usterki związane z działaniem aparatu, portem ładowania oraz akumulatora. Jeśli chodzi natomiast o telefony Apple, to awaryjność jest niższa tylko o 7% - najczęstszymi bolączkami są tutaj moduł Bluetooth oraz Wi-Fi.

Ponad 20% smartfonów z systemem iOS boryka się z problemami natury technicznej


Nie są to oczywiście dokładne statystyki, lecz pozwalają w pewnym stopniu zobaczyć, że producenci telefonów komórkowych nie są idealni i cały czas muszą pracować nad udoskonaleniem swoich urządzeń.

Źródło: appleinsider.com

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.