Tak rozwinął się rynek gier wideo w ciągu ostatnich lat [INFOGRAFIKA]

Tak rozwinął się rynek gier wideo w ciągu ostatnich lat [INFOGRAFIKA]

Jeśli spojrzeć kilkadziesiąt lat wstecz i porównać ówczesny rozwój technologiczny społeczeństwa do tego, pośród którego żyjemy obecnie to trudno nie zauważyć, że świat, w którym funkcjonujemy zmienia się bardzo dynamicznie i nic wskazuje na to, ażeby jego rozwój miał się w jakikolwiek sposób ograniczyć, czy zatrzymać. Ewolucję technologii w aspekcie gier wideo postanowił prześledzić GAMR - pierwszy fundusz inwestycyjny EFT (który skupia się właśnie na grach wideo).


Uczynił to w postaci bardzo przyjemnej wizualnie infografiki, która przedstawia może nie wszystkiego zbyt dokładnie, lecz pozwala na ogólne uświadomienie sobie tego jaki krok w rozwoju poczynił rynek gier wideo w ostatnich dziesięcioleciach. Grafika została podzielona na sześć części. Tutaj omówimy najważniejsze i najciekawsze aspekty grafiki, a na końcu artykułu zamieścimy zaś całość.

 
(ZWIĘZŁA) HISTORIA

Pierwszy punkt nosi nazwę "(zwięzła) historia" i punktuje najważniejsze momenty w sprzętowym rozwoju rynku gier wideo oraz te gry komputerowe, które zapoczątkowały ważny okres w tej dziedzinie. Wszystko rozpoczęło się w momencie, kiedy światło dzienne ujrzała pierwsza gra wideo (1962) nosząca wdzięczny tytuł - "SpaceWar!". Aktualnie natomiast prym wiodą marki takie jak Nintendo, Sony oraz Microsoft, które toczą walkę o miano najlepszego producenta konsol na świecie.

1

2
GRACZE

W drugim punkcie twórcy infografiki postanowili umieścić czynnik, dzięki któremu gry w ogóle na siebie zarabiają i dalej są tworzone - graczy. Dowiedzieć możemy się przede wszystkim tego, że na świecie jest aktualnie ponad 2 MILIARDY GRACZY, co stanowi naprawdę ogromną rzeszę ludzi. Najwięcej z nich najlepiej czuje się podczas zabawy w gry akcji.

3
RYNEK

Okazuje się, że największą ilością sprzedanych konsol może poszczycić się Nintendo. Ponad 40% ogółu stanowi 3DS, PS4 natomiast 27%, a XBOX ONE tylko 14%. Na końcu uplasowało się PS VITA oraz Wii U z 9%.

4
DYSTRYBUCJA CYFROWA

Rynek cyfrowy gier wideo powoli zaczyna wygrywać z tradycyjnymi formami. Aktualnie warty jest około 61 miliardów dolarów. Najwięcej z tej kwoty stanowi sprzedaż gier na komputery stacjonarne, bo aż 32 miliardy. Na drugim miejscu plasuje się granie mobilne z 25 miliardami, a na trzecim konsolowe - 4 miliardy. Zresztą - zobaczcie sami jak na przestrzeni lat forma cyfrowa stawała się przystępniejsza dla użytkowników.

5
GOSPODARKA

Jeśli chodzi o przychód jaki generują gry wideo w aspekcie poszczególnych krajów to w 2014 roku na pierwszym miejscu znajdowały się Stany Zjednoczone z około 21 miliardami dolarów przychodu. Tuż za nimi Chiny oraz Japonia. Analitycy przewidują jednak, że do roku 2018 trochę się pozmienia i główną rolę odgrywać zaczną Chiny, a Stany Zjednoczone przejdą na drugi plan.

6
PRZYSZŁOŚĆ

A jak prezentuje się przyszłość rynku gier wideo? Jeszcze większą rolę odgrywać zajmie technologia VR oraz AR, które w tej chwili są na etapie gwałtownego rozwoju. Szacuje się, że przed 2020 r. będą one warte już 162 miliardy dolarów.

[INFOGRAFIKA]


7

Piotr Malinowski

Zapalony fan gier studia Piranha Bytes. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji.

Minecraft już wkrótce z ogromną aktualizacją!

Kultowe Neverwinter Nights powróci w odświeżonej odsłonie!

Nowe ikony rang w Counter-Strike: Global Offensive!

Zobacz co działo się na Golden Joystick Awards 2017!

Disney ogłasza zamknięcie serwerów gry Marvel Heroes!

StarCraft 2 już dostępny za darmo!