Tak rozwinął się rynek gier wideo w ciągu ostatnich lat [INFOGRAFIKA]

Tak rozwinął się rynek gier wideo w ciągu ostatnich lat [INFOGRAFIKA]

Jeśli spojrzeć kilkadziesiąt lat wstecz i porównać ówczesny rozwój technologiczny społeczeństwa do tego, pośród którego żyjemy obecnie to trudno nie zauważyć, że świat, w którym funkcjonujemy zmienia się bardzo dynamicznie i nic wskazuje na to, ażeby jego rozwój miał się w jakikolwiek sposób ograniczyć, czy zatrzymać. Ewolucję technologii w aspekcie gier wideo postanowił prześledzić GAMR - pierwszy fundusz inwestycyjny EFT (który skupia się właśnie na grach wideo).


Uczynił to w postaci bardzo przyjemnej wizualnie infografiki, która przedstawia może nie wszystkiego zbyt dokładnie, lecz pozwala na ogólne uświadomienie sobie tego jaki krok w rozwoju poczynił rynek gier wideo w ostatnich dziesięcioleciach. Grafika została podzielona na sześć części. Tutaj omówimy najważniejsze i najciekawsze aspekty grafiki, a na końcu artykułu zamieścimy zaś całość.

 
(ZWIĘZŁA) HISTORIA

Pierwszy punkt nosi nazwę "(zwięzła) historia" i punktuje najważniejsze momenty w sprzętowym rozwoju rynku gier wideo oraz te gry komputerowe, które zapoczątkowały ważny okres w tej dziedzinie. Wszystko rozpoczęło się w momencie, kiedy światło dzienne ujrzała pierwsza gra wideo (1962) nosząca wdzięczny tytuł - "SpaceWar!". Aktualnie natomiast prym wiodą marki takie jak Nintendo, Sony oraz Microsoft, które toczą walkę o miano najlepszego producenta konsol na świecie.

1

2
GRACZE

W drugim punkcie twórcy infografiki postanowili umieścić czynnik, dzięki któremu gry w ogóle na siebie zarabiają i dalej są tworzone - graczy. Dowiedzieć możemy się przede wszystkim tego, że na świecie jest aktualnie ponad 2 MILIARDY GRACZY, co stanowi naprawdę ogromną rzeszę ludzi. Najwięcej z nich najlepiej czuje się podczas zabawy w gry akcji.

3
RYNEK

Okazuje się, że największą ilością sprzedanych konsol może poszczycić się Nintendo. Ponad 40% ogółu stanowi 3DS, PS4 natomiast 27%, a XBOX ONE tylko 14%. Na końcu uplasowało się PS VITA oraz Wii U z 9%.

4
DYSTRYBUCJA CYFROWA

Rynek cyfrowy gier wideo powoli zaczyna wygrywać z tradycyjnymi formami. Aktualnie warty jest około 61 miliardów dolarów. Najwięcej z tej kwoty stanowi sprzedaż gier na komputery stacjonarne, bo aż 32 miliardy. Na drugim miejscu plasuje się granie mobilne z 25 miliardami, a na trzecim konsolowe - 4 miliardy. Zresztą - zobaczcie sami jak na przestrzeni lat forma cyfrowa stawała się przystępniejsza dla użytkowników.

5
GOSPODARKA

Jeśli chodzi o przychód jaki generują gry wideo w aspekcie poszczególnych krajów to w 2014 roku na pierwszym miejscu znajdowały się Stany Zjednoczone z około 21 miliardami dolarów przychodu. Tuż za nimi Chiny oraz Japonia. Analitycy przewidują jednak, że do roku 2018 trochę się pozmienia i główną rolę odgrywać zaczną Chiny, a Stany Zjednoczone przejdą na drugi plan.

6
PRZYSZŁOŚĆ

A jak prezentuje się przyszłość rynku gier wideo? Jeszcze większą rolę odgrywać zajmie technologia VR oraz AR, które w tej chwili są na etapie gwałtownego rozwoju. Szacuje się, że przed 2020 r. będą one warte już 162 miliardy dolarów.

[INFOGRAFIKA]


7

Piotr Malinowski

Zapalony fan gier studia Piranha Bytes. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji.

W Call of Duty: WWII pojawi się polski ruch oporu!

Nintendo zaprezentowało niezwykłe akcesoria z... kartonu!

Xbox One doczeka się nowego kontrolera!

Czy istnieje jeszcze szansa na powrót Prince of Persia?

Tajemniczy tweet twórców Wiedźmina!

Twitch zapłacił rekordową kwotę za prawa do transmisji Overwatch League!