2017/04/19 17:21
Jeszcze kilka tygodni temu cały polski internet obiegła przejmująca historia pewnej dziewczyny z USA o imieniu Dee Dee, która postanowiła przy pomocy internautów odnaleźć poznanego podczas wyjazdu Wojtka - chłopaka, który podbił jej serce. w sieci prosiła o pomoc w znalezieniu ukochanego. Gdy jakiś czas później okazało się, że to tylko zwariowana kampania reklamowa marki ubrań Reserved, cała pozytywna burza zamieniła się Wówczas w ogromny hejt w stronę firmy. Marka nie była przygotowana na taki zbieg wydarzeń i oficjalnie przeprasza za akcję.
Internauci i branża reklamowa mocno skrytykowali firmę LPP za kampanię marki Reserved pod hasłem "Polish boy wanted". Cały negatywny odzew argumentowany jest tym, że ludzie mogli poczuć się oszukani, a także nadużyto ich zaufania. Firma oskarżana jest o nieprzemyślaną grę na emocjach odbiorców, którzy z pozytywnego nastawienia i chęci pomocy Amerykance, momentalnie znienawidzili nieudany ruch reklamowy.

Agnieszka Łobuszewska, dyrektor marketingu Reserved w rozmowie z Wirtualnemedia.pl tłumaczyła, iż firma przygotowała niestandardową kampanię, by przyciągnąć uwagę grupy docelowej i tym samym znacznie wyróżnić się na tle innych reklam.
Jednak teraz, jakiś już czas po przejściu olbrzymiej burzy, Agnieszka Łobuszewska przyznała w rozmowie z Wirtualnemedia.pl, że takiego hejtu ze strony internautów się nie spodziewała. Jak mówi - "Zasięg akcji przerósł nasze oczekiwania. Nadużyliśmy zaufania dużej grupy internautów. To jest dla nas wszystkich wniosek na przyszłość, jak bardzo ostrożnie trzeba dobierać treści do publikacji w sieci, mając świadomość tego, jak duży jest poziom zaufania Polaków do treści publikowanych w internecie. Zbyt lekko potraktowaliśmy mechanizm, w którym zaangażowaliśmy tak bardzo emocje internautów. Nigdy nie chcieliśmy, aby ktokolwiek z odbiorców tej kampanii poczuł się oszukany. Przykro nam, że tak się stało i wszystkie te osoby bardzo przepraszamy..."

Firma kontynuuje jej działania reklamowe. Jednak w nowej odsłonie nie pojawi się już czarnowłosa Dee Dee. Zamiast tego marka przedstawi przykłady autentycznych bohaterów - "polskich chłopaków" - do których z resztą reklamowana świeża kolekcja jest docelowo przeznaczona. Póki co są to trener personalny Tomek Sobociński oraz top model Dominik Sadoch.
Chcesz więcej takich newsów? Daj lajka!
Redakcja
Redakcja portalu APYnews.pl