TikTok chce konkurować ze Spotify. Powstaje aplikacja TikTok Music

TikTok chce konkurować ze Spotify. Powstaje aplikacja TikTok Music

Firma ByteDance odpowiedzialna za aplikację TikTok nie hamuje swej ogromnej ekspansji, czego efektem będzie TikTok Music. Może to oznaczać powstanie dużej konkurencji wśród aplikacji z branży muzycznej.


Pomimo że TikTok od dawna nie jest już aplikacją wyłącznie do nagrywania filmów muzycznych i tanecznych, to sama muzyka wciąż stanowi nieodłączny element TikToka. To dzięki niej krótkie filmiki zdobywają popularność, ale i w drugą stronę - wiele starych i nowych piosenek staje się niezwykle rozpoznawalnych właśnie dzięki TikTokowi.

Aplikacji nie można odmówić ogromnego wpływu na branżę muzyczną: m.in. odkrywanie nowych artystów, czy sentymentalne powroty do muzyki sprzed lat, to rzeczy, które użytkownicy zawdzięczają działaniu TikToka.



Nic więc dziwnego, że chińska firma ByteDance postanowiła otworzyć się na kolejne usługi. W maju 2022 roku przedsiębiorstwo wysłało wniosek do Urzędu Patentów i Znaków Towarowych w Stanach Zjednoczonych, aby przyznano mu znak towarowy „TikTok Music". Taka usługa miałaby działać podobnie jak Spotify - pozwalać na odtwarzanie, pobieranie, kupowanie i udostępnianie muzyki.

Co ciekawe, 2 lata temu ByteDance stworzyło już jedną aplikację przeznaczoną do streamingu muzyki pt. „Resso". Projekt został uruchomiony jedynie w Brazylii, Indiach oraz Indonezji. Niektórzy użytkownicy TikToka otrzymali wtedy nawet przycisk, który pozwalał przenieść się do Resso, by odsłuchać pełnej wersji piosenki z danego filmu na TikToku. To może być znak zapowiadający przyszłe działanie TikTok Music.

Dawid Ignasiak

Studiuję copywriting na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.