Post Roberta Lewandowskiego na Facebooku wart aż pół miliona złotych!

Post Roberta Lewandowskiego na Facebooku wart aż pół miliona złotych!

Kilka dni temu internet obiegła wesoła wieść o narodzinach córki Roberta Lewandowskiego. Liczba interakcji pod zamieszczonym na jego oficjalnym profilu na Facebooku zdjęciem w przeciągu 24 godzin od publikacji wyniosła ponad 400 tysięcy, co stanowi naprawdę niesamowity wynik.




Żeby taki wynik osiągnąć w innym miejscu, reklamodawca musiałby wydać ponad pół miliona złotych. Oczywiście liczba reakcji pod postem piłkarza nieustannie rośnie. W momencie pisania tego artykułu prezentuje się ona następująco:

  • 427 835 reakcji

  • 19 700 komentarzy

  • 10 234 udostępnienia


Portal NapoleonCat przygotował ciekawe grafiki prezentujące ciekawostki dotyczące chociażby zasięgu wrzuconego zdjęcia. Poniżej znajdziecie przykładowo światową mapę fanów Roberta Lewandowskiego - stan na 3 maja 2017.



Jeśli spojrzymy na szczegółowe dane to zauważymy, że jest 21 krajów, z których to pochodzi ponad 100 tys. fanów facebookowego profilu Roberta. Liczba ta stanowi 84% wszystkich fanów.



Podobnie prezentuje się rozkład geograficzny osób, które wchodzą w interakcję z postami publikowanymi na stronie Roberta Lewandowskiego.



Aktualna stawka Facebooka jeśli chodzi o koszt uzyskania jednego zaangażowania do posta (dla grupy odbiorców pochodzących z jednego z wyżej wspomnianych państw i zainteresowanych profilem piłkarza) to 1,19 zł. Skoro łączna liczna interakcji wynosi w momencie pisania tego tekstu około 458 tysięcy to w przeliczeniu uzyskujemy wynik ponad pół milionowy. Tym samym możemy spróbować wycenić miesięczną aktywność mediową Roberta na Facebooku. Posty opublikowane w ostatnim miesiącu zyskały łącznie około 1,6 miliona interakcji, co oznacza, że mediowa wartość fanpage'a piłkarza wynosi 1,9 milionów złotych.

Informacje podane przez NapoleonCat nie biorą pod uwagę chociażby dodatkowych zysków płynących ze współpracy Roberta z przeróżnymi markami - mają na celu tylko zilustrować siłę oddziaływania mediów społecznościowych na rozprzestrzenianie się informacji o znanych osobach.

Źródło - napoleoncat.com

 

Piotr Malinowski

Zapalony fan gier studia Piranha Bytes. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji.

Autostopem Na Koniec Świata z trailerem serii "Polska od A do Z"

AdBuster wznawia serię BJJB!

Fazowski zapowiada podróż po USA!

Momenty grozy podczas skoku Reziego

Maffashion wystąpiła w kampanii, o której mówi cały świat!

Wapniak z własną kryptowalutą!