Polska influencerka sprzedała

Polska influencerka sprzedała "wirtualną miłość" za milion złotych

Trudno w to uwierzyć, ale to naprawdę się wydarzyło. Polska influencerka Marti Renti sprzedała niezamienny token cyfrowy (NFT) za blisko milion złotych. Przedmiotem aukcji była... "wirtualna miłość".


Marta Rentel występujaca w sieci pod nickiem Marti Renti jest polską TikTokerką i influencerką. Na TikToku obserwuje ją ponad 2,4 miliona osób, natomiast na Instagramie ok. 650 tysięcy osób.

Marta na aukcję na platformie Fanadise postanowiła wystawić "Cyfrową Miłość" w NFT, czyli oparty na technologii blockchain unikalny i niewymienialny zasób cyfrowy, niemający swojego odpowiednika. O przedmiocie aukcji influncerka mówi w następujący sposób:
Miłość fizyczna, miłość platoniczna i miłość cyfrowa mogą być różne, ale każda z nich jest prawdziwa w taki sam sposób, jak wszystkie nasze myśli i uczucia. A cyfrowe znaczy wieczne. Przecież wszystko, co teraz jest digitalizowane, zostanie z nami do końca świata - fotki, filmy, wspomnienia, wszystko.

NFT Marti Renti


Do tytułowej transakcji doszło dnia 13 lipca 2021 roku. Anonimowy użytkownik zakupił token cyfrowy za kwotę 969 937 złotych.

 



 




Wyświetl ten post na Instagramie.





 

Post udostępniony przez Marta Rentel (@martirenti)






W internecie pojawiły się liczne spekulacje dotyczące tego, kto mógł zakupić NFT. Influncerka podejrzewa, że mógł to być Brent Rivera, zagraniczny TikToker z blisko 40 mln obserwującymi na koncie. Marta Rentel wysłała bowiem przed aukcją wielki list miłosny, który został dostarczony przez jej znajomego w USA pod same drzwi twórcy. W sieci część użytkowników podejrzewa jednak, że zakup ten mógł być akcją promocyjną platformy Fanadise, której współwłaścicielem jest Bartek Sibiga, CEO agencji influencer marketingu DDOB, z którą wcześniej współpracowała influencerka.

 

Jak było w rzeczywistości? Tego pewnie się nie dowiemy, chyba że nowy właściciel NFT postanowi się jeszcze publicznie ujawnić.


Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.