22-28 stycznia to tydzień, który powinien zająć szczególne miejsce w kalendarzu każdej kobiety – jest to tydzień walki z rakiem szyjki macicy. W tym roku – tak jak w poprzednich latach – znakiem rozpoznawczym szeroko zakrojonej akcji społecznej są różowe usta, które mają przyciągać wzrok, przykuwając jednocześnie uwagę ludzi do diagnostyki i leczenia tej choroby. Do promowania akcji włączyły się również znane blogerki i YouTuberki, które zachęcają swoje fanki do profilaktycznych badań i mówienia rakowi wspak.
Aby dotrzeć do jak największej liczby osób potrzebna jest akcja zorganizowana na profilach społecznościowych, z których korzystamy przecież każdego dnia. Nie ma więc nic dziwnego w tym, że w ostatnich dniach Instagram i Facebook zostały wręcz zasypane zdjęciami tysięcy dziewczyn i kobiet z ustami pomalowanymi na różowo i hasztagami #pinkchallenge czy #pinklips2017. Jednakże jest to dopiero początek tygodnia walki z rakiem szyjki macicy i akcja dopiero nabiera tempa – możemy więc liczyć na to, że takich zdjęć będzie jeszcze więcej.
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika Lisie Pieklo (@lisiepieklo)
Do promowania tygodnia walki z rakiem szyjki macicy włączyły się też polskie blogerki i YouTuberki – m.in. Macademian Girl, Lisie Piekło i TheKretka1. Na ich profilach facebookowych i Instagramie możecie zobaczyć ich zdjęcia z różem na ustach i przestrogą, by pamiętać o regularnych badaniach.
Zdjęcie zamieszczone przez użytkownika TheKretka1 (@thekretka1)
Polskie blogerki i YouTuberki uwielbiają włączać się w różne akcje społeczne – dzięki swojej rozpoznawalności mogą one poniekąd wpłynąć na zachowanie ludzi. W tym przypadku sytuacja jest jednak wyjątkowa, ponieważ dotyczy ich ona osobiście – rak szyjki macicy jest przecież jedną z najczęściej występujących odmian tej choroby, która jednak może zostać wyleczona, jeśli zostanie odpowiednio szybko zauważona. Dlatego tak ważne są regularne badania, o których przypomina ta akcja społeczna.