Netflix wprowadza kody weryfikacji, aby walczyć z udostępnianiem kont

Netflix wprowadza kody weryfikacji, aby walczyć z udostępnianiem kont

Od dłuższego czasu mówi się o tym, że Netflix zamierza walczyć z współdzieleniem kont przez użytkowników. Teraz dowiedzieliśmy się jakich kroków dokładnie ma podjąć się gigant. Sposobem na ten proceder mają być kody weryfikujące.


Zmiana dotycząca walki ze współdzieleniem profili ma zostać wstępnie zaimplementowana w USA wraz z początkiem przyszłego roku. Netflix wprowadzi wtedy droższą subskrypcje dla osób, które współdzielą profile z osobami spoza ich gospodarstw domowych. Osoby, które nie zdecydują się na wykupienie tej oferty, regularnie będą proszeni o wpisywanie wysłanych kodów weryfikacyjnych do konta.



Pierwsza z opcji była już testowana w niektórych krajach Ameryki Południowej. Osoby z takich państwa jak Argentyna czy Salwador, mogli dopłacić blisko 3 dolary za subskrypcję z możliwością dzielenia się dostępem do profilu. Druga z opcji będzie natomiast nowym eksperymentem Netflixa, który jeśli zostanie przyjęty, zapewne trafi na stałe do kolejnych państw.

Funkcja polega na wpisywaniu kilkucyfrowych kodów weryfikacyjnych, które wysyłane są mailem lub wiadomością SMS. Użytkownicy mają wtedy 15 minut na wpisanie kodu, aby zalogować się do usługi. Oczywiście wydaje się, że sposób ten jest stosunkowo prosty do ominięcia, jednak dla niektórych użytkowników może on stanowić pewne utrudnienie w udostępnianiu profilu.

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. Zainteresowany tematyką wideo w internecie oraz influencer marketingiem od blisko 10 lat.