Jak właśnie się dowiedzieliśmy, Netflix w drugim kwartale 2022 roku stracił 970 tysięcy subskrybentów. Oznacza to, że gigant już drugi miesiąc z rzędu stracił widzów, zamiast ich zyskać.
Jak podaje Netflix, najwięcej subskrybentów zrezygnowało z platformy w Kanadzie i USA, a następnie w Europie. Netflix zwiększył natomiast liczbę nowych użytkowników tylko w Ameryce Południowej i Środkowej oraz Azji i w regionie Pacyfiku.
Co interesujące, spadek okazał się znacznie mniejszy, niż prognozowała to platforma. Netflix jeszcze w kwietniu tego roku zakładał, że straci 2 mln użytkowników. Pomimo tego, twórcy serwisu nie mają powodów do zadowolenia, ponieważ od kilku miesięcy borykają się z licznymi problemami, które przyczyniły się do zwolnienia kilkuset pracowników firmy.
Tym, co uratowało Netflixa w ostatnich tygodniach, była premiera czwartego sezonu "Stranger Things". Serial w ciągu ostatniego miesiąca od premiery był oglądany na platformie łącznie przez ponad 1,3 miliarda godzin.
Aktualne prognozy Neflixa mówią o tym, że wkrótce część subskrybentów ma powrócić. Do realizacji takiego scenariusza ma przyczynić się plantańszej subskrypcji z reklamami, który najprawdopodobniej zadebiutuje na początku 2023 roku.