Opcja napiwków na YouTube trafi do szerszego grona twórców

Opcja napiwków na YouTube trafi do szerszego grona twórców

Na YouTube od roku testowany jest nowy program zarabiania dla twórców. „Super thanks”, czyli po prostu napiwki, to możliwość jednorazowego, finansowego wsparcia YouTubera przy okazji dodawania komentarza do filmu. Ta opcja będzie teraz dostępna dla wszystkich partnerów serwisu.


Jak podaje YouTube Studio, opcja „super thanks” właśnie wyszła z fazy beta. Jest to usługa, w ramach której twórca wideo może otrzymywać od swoich widzów napiwki wahające się od 10 zł do 250 zł. To oznacza, że „superpodziękowania” pozytywnie przeszły testy na wybranych influencerach. Od tej chwili YouTuberzy z 68 krajów mogą włączyć funkcję na swoim własnym kanale. Jest jednak haczyk.

Napiwek dajemy, klikając opcję "Podziękuj" pod filmem


Aby móc korzystać z opcji napiwków, kanał musi spełniać poniższe kryteria:

- mieć włączone zarabianie (a jak wiemy, YouTube to utrudnił — Obecnie, aby być Partnerem YouTube, kanał musi subskrybować przynajmniej 1000 widzów, a nasze materiały muszą zostać obejrzane przez 4000 godzin w ciągu ostatnich 12 miesięcy).
- kanał nie może być kanałem muzycznym podlegającym umowie SRAV.

Jeśli twórca spełnia warunki, w swoim Studio YouTube może włączyć funkcję napiwków. Widzowie mogą wysłać spersonalizowany, kolorowy komentarz, za pomocą którego wyróżnią się w sekcji komentarzy.



Superpodziękowania wzbudzają w większości dobre opinie użytkowników, lecz pojawiają się także głosy krytyki. Widzowie sugerują np. że brak natychmiastowej reakcji twórcy na komentarz zniechęci ludzi do przekazywania darowizn. Inaczej jest podczas transmisji na żywo, gdzie dobrze ma się opcja superczatu.

 

Co sądzicie o funkcji napiwków na YouTube? Dajcie znać!


Dawid Ignasiak

Studiuję copywriting na UMK w Toruniu. Pasjonat nowoczesnych mediów, psychologii oraz sztuki iluzji.