Podsumowanie największej dramy w historii YouTube

Podsumowanie największej dramy w historii YouTube

Pewni popularni twórcy filmów na YouTube, chcieli sprawić, aby Internet zaczął działać tak, jak telewizja. Widzom się to nie spodobało, a YouTube odnotował na ich kanale największy spadek subskrypcji w całej historii tego portalu. Jak to możliwe?


Fine Brothers to zagraniczni twórcy, którzy spopularyzowali filmowanie reakcji ludzi na pokazywane im rzeczy. Wielce prawdopodobne jest to, że widzieliście już któryś z ich filmów. Zresztą zobaczcie sami - oto ich materiał o reakcjach na psa pająka Wardęgi:




Prosty pomysł chwycił. Wszystkie reakcje na ich kanale zostały obejrzane do tej pory łącznie -uwaga- ponad 4 miliardy razy. Według Forbesa, Fine Bros zajmują także trzecie miejsce na liście najlepiej zarabiających YouTuberów - mogą liczyć na 8,5 mln dolarów rocznie. Subskrybuje ich na ten moment nieco ponad 13,5 miliona osób. Dużo? Tak, ale jeszcze w zeszłym miesiącu mieli grubo ponad pół miliona "subów" więcej. Skąd tak wielki spadek? Chciwość poniosła nieco twórców, ale już śpieszymy z wyjaśnieniem!


"Twórcom” tego oryginalnego formatu nie spodobały się kopie ich twórczości, czyli wszystkie filmy na których osoba reaguje na daną rzecz. Brzmi absurdalnie, prawda? Ale to jeszcze nie wszystko... Fine Brothers wpadli na pomysł licencjonowania swojego programu. Według nich, mogliby oni udostępnić twórcom całą otoczkę wideo i zapewnić marketingowe wsparcie, ale wymagałoby to podziału zysków od każdego, kto chciałby z nimi współpracować i kręcić reakcje innych ludzi. A jeśli ktoś wolałby działać na własną rękę? Wtedy mogłoby się okazać, że wykorzystuje nie swoją licencję i jego filmik zostałby skasowany. Nieźle, co nie?


Reakcja widzów była olbrzymia. Posypały się setki tysięcy "łapek w dół" pod ich  filmami oraz tysiące negatywnych, często obrażających twórców komentarzy.




film po dramie Skutki dramy Fine Brothers. Źródło: "Teens React to Fuller House"

W końcu, doczekaliśmy się odpowiedzi ze strony Fine Brothers. Opublikowali oni oficjalne oświadczenie, w którym napisali że wycofują się z podjęcia tak kontrowersyjnej decyzji. Mimo tego, dali oni do zrozumienia, że nadal chcą walczyć z podróbkami ich kanału, ale bez wprowadzania znaku towarowego dla filmów z kategorii "reakcje".


Co sądzicie o tym co zrobili Fine Brothers? Jesteśmy ciekawi Waszej opinii.


Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.