Na YouTube nie zobaczysz już reklam alkoholu i hazardu

Na YouTube nie zobaczysz już reklam alkoholu i hazardu

YouTube planuje podarować użytkownikom nieco większą kontrolę nad tym, jakie reklamy wyświetlają się im w trakcie oglądanych materiałów. Pojawi się opcja ograniczająca pojawiania się spotów dotyczących alkoholu i hazardu.


Reklamy na YouTube są w głównej mierze ukierunkowane na odbiorcę. Algorytmy docelowo mają dobierać spoty tak, by chociaż w pewnym stopniu przedstawiały to, co przeglądamy w sieci. Jeśli więc odwiedzamy strony zawierające napoje alkoholowe lub usługi hazardowe, to możemy spodziewać się klipów o takiej tematyce.

Do czasu. Google pracuje nad tym, by użytkownicy mogli ograniczyć liczbę reklam zakrawających o alkohol lub hazard. Tego typu materiały mogą być bowiem niezbyt pożądane przez odbiorców i co najważniejsze - docierać do dzieci.

Źródło: Google


Dlatego też już niedługo (na początku przyszłego roku) platforma YouTube wzbogaci się o specjalną opcję personalizacji. Każdy z osobna będzie mógł ustawić czy chce widzieć reklamy napojów alkoholowych czy też dostrzegać ich nieco mniej.

Google nie obiecuje bowiem, że takich spotów w ogóle nie będzie. ich widoczność ma zostać wtedy jak najbardziej ograniczona, lecz nie zupełnie wyłączona. Na razie testy funkcjonalności rozpoczną się w Stanach Zjednoczonych - w przyszłości zakres nowości rozszerzony zostanie o inne regiony.

 

Co sądzicie o ograniczeniach reklam? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.