Twórcy internetowi zachęcają do udziału w drugiej turze wyborów prezydenckich!

Twórcy internetowi zachęcają do udziału w drugiej turze wyborów prezydenckich!

Druga tura wyborów prezydenckich zbliża się wielkimi krokami. Już w najbliższą niedzielę - 12 lipca, będziemy mieli okazję zdecydować o tym, kto naszym zdaniem powinien piastować najwyższy urząd w państwie. Do udziału w wyborach ponownie zachęcają twórcy internetowi!


Już w pierwszej turze wyborów prezydenckich, YouTuberzy na swoich mediach społecznościowych pokazali, jak oddają głos w wyborach 28 czerwca, które nie przyniosły rozwiązania. Do drugiej tury dostał się obecnie urzędujący prezydent Andrzej Duda oraz kandydujący na urząd prezydenta Polski oraz obecny prezydent Warszawy - Rafał Trzaskowski. Kandydaci już w najbliższą niedzielę powalczą o najwyższy urząd w kraju. 

Nie ma wątpliwości, że druga tura wyborów wiąże się z ograniczonym wyborem pomiędzy kandydatami. Bardzo często zniechęca on obywateli do oddania głosu. Należy pamiętać, że wciąż mamy wybór i warto go wykorzystać! Wybór jakiego dokonamy, będzie miał wpływ na naszą przyszłość - przynajmniej przez najbliższe 5 lat. Pamiętajmy, że brak udziału w wyborach lub oddanie pustego głosu nie jest rozwiązaniem.

W ramach inicjatywy zachęcającej do udziału w drugiej turze wyborów, ruszyła akcja #kolejnymilionpowodow. Jej założeniem jest przekazanie dobrych praktyk, namawianie do głosowania oraz uświadomienie odbiorców o wadze uczestnictwa w tym wydarzeniu. Influencerzy z dużymi zasięgami wykorzystują je w dobrej sprawie,publikując specjalnie przygotowane materiały na swoich mediach społecznościowych. Projekt nawiązuje do akcji z pierwszej tury wyborów o nazwie #milionpowodow, w której wzięli udział m.in.: Dawid Podsiadło, Wojtek Sokół, Radek Kotarski.



W podobnych akcjach biorą udział także inne znane osobistości - aktorzy, piosenkarze, sportowcy czy blogerki. Liczba analogicznych inicjatyw  świadczy o dużym zaangażowaniu w sprawy kraju. Każda z nich jest kolejną cegiełką do budowania świadomości wśród młodego pokolenia.

Kolejnym przykładem jest #sumawaszychglosow. Poniżej obejrzycie spot, w którym do głosowania zachęca m.in. Maffashion, Urszula Dudziak, Magda Bereda, Blowek, Maciej Musiał czy Rafał Gębura - prowadzący kanał 7 Metrów pod ziemią.


Dane dotyczące ostatnich wyborów napawają optymizmem i świadczą o tym, że angażowanie młodej społeczności przez najbardziej wpływowe osoby w Internecie, ma sens. W pierwszej turze frekwencja wyborców w wieku 18-29 lat wyniosła 62,3%, co pozwoliło ustanowić nowy rekord - dotychczas wynosiła ona mniej niż połowę. Warto zagłosować w nadchodzącej drugiej turze wyborów prezydenckich, już 12 lipca. Swój głos oddacie w lokalach wyborczych, które tego dnia będą otwarte od godziny 7:00 do 21:00.

Kuba Chudziak

Współzałożyciel portalu APYnews. YouTube ogląda od 2009 roku. Interesuje się tematyką wideo w Internecie. Przy okazji publikacji wpisów, zajmuje się grafiką komputerową.