Jessica Mercedes komentuje aferę z udziałem jej marki

Jessica Mercedes komentuje aferę z udziałem jej marki

Jessica Mercedes opublikowała oświadczenie będące odpowiedzią na krytykę, która spadła na influencerkę przy okazji promocji marki Veclaim. "Ta sytuacja to dla mnie mocna lekcja." - pisze. 


Veclaim to marka odzieżowa założona przez Jessicę Mercedes. Kobieta promowała ubrania jako "polskie i produkowane wyłącznie w rodzimych szwalniach". Okazało się, że niekoniecznie tak jest - konsumenci dostrzegli bowiem metkę zagranicznego producenta na koszulkach linii Basic. Więcej na ten temat przeczytacie TUTAJ.

Na Instagramie influencerki pojawił się wczoraj (23.05) specjalny komunikat zawierający stosowne wyjaśnienia. Jak możemy wyczytać (pisownia oryginalna):
Moją ambicją jest,  by wszystkie kluczowe procesy związane z tworzeniem marki toczyły się w Polsce. To tu wymyślamy, zdobimy i tworzymy kampanie. Tu płacimy podatki. W ostatnich miesiącach zdecydowaliśmy się wprowadzić do marki linię Basic. I przy okazji, faktycznie,  na niewielkiej części kolekcji przetestować nowy model współpracy, jakim jest zakupienie do tworzenia naszych finalnych ubrań półproduktów od zagranicznego partnera.




 




Wyświetl ten post na Instagramie.




 

Kochani, Wiecie, że najważniejsze dla mnie jest bycie fair wobec Was. To razem z Wami tworzę od lat wszystkie swoje projekty. Dlatego odnoszę się do wczorajszej sytuacji – nie chcę, by pozostały jakiekolwiek niedomówienia. Przede wszystkim, DNA marki VECLAIM od początku jej istnienia jest pokazanie, że tu, w Polsce możemy tworzyć rzeczy wyjątkowe, na światowym poziomie. Że potrafimy bawić się stylem i kształtować trendy. Postawiłam na to, bo wierzę, że warto i trzeba wspierać polski biznes związany z modą, że warto budować markę polskich rzeczy na świecie. Tak jest i tak pozostanie. Tworzenie produktów modowych, jak wiecie, składa się z wielu etapów - takich jak kreacja, wybór materiałów, produkcja, obróbka i zdobienie, a wreszcie sposób komunikacji czy prezentacji. Największą siłą VECLAIM jest etap kreacji: unikatowe wzory, zabawa formą i nadawanie pozornie prostym rzeczom sznytu, za który je lubicie. To jest nasz core. Ciągle coś wymyślamy, testujemy, sprawdzamy, szukamy nowych pomysłów. Basic’owym modelom dodajemy vibe... CAŁY TEKST W ALBUMIE I NA FB


Post udostępniony przez Jessica Mercedes Kirschner (@jemerced)






Jessica Mercedes twierdzi, że tylko produkty z linii Basic tworzone są poza Polską i "nie jest to pójście na skróty". Według kobiety doszło do błędu komunikacyjnego pomiędzy nią a odbiorcami. Obiecuje ona, że w przyszłości takie sytuacje nie powinny już mieć miejsca.

Większość obserwatorów influencerki nie zgadza się jednak z jej słowami, gdyż zabrakło w nich przeprosin. Mamy tu raczej do czynienia z obroną, aniżeli faktycznym przyznaniem się do winy. Część osób stoi jednak murem za Jessicą i planuje dalej wspomagać ją w rozwoju biznesu.

 

Co sądzicie o całym zamieszaniu wokół marki Veclaim? Dajcie znać w komentarzach!


avatar

Piotr Malinowski

Student dziennikarstwa, zapalony fan gier studia Piranha Bytes. W wolnym czasie zajmuje się tworzeniem projektów na YouTube, nauką języków oraz rozwijaniem swojej pisarskiej pasji. Dla „APYnews.pl” pisze od marca 2016 r.